Home > Westerkerk > Wat doen wij samen

Wat doen wij?

Wat doen wij samen

In onze gemeente hebben we naast de kerkdiensten en gebeds- en bijbelkringen ook andere activiteiten die we samen doen.

Ontmoeting na de dienst
Na iedere ochtenddienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie, thee of limonade.

Creatief bezig zijn
In de kerk worden creatieve workshops gehouden.
Voor de kinderen van de basisschool zijn er kinderclubs.

Wandelen
Op dinsdag is een wandelgroep voor dames. Wandelen En Meer (WEM).

Koffieavonden
Alleen een kopje koffie is niet half zo gezellig als samen een bakje doen. Daarom starten we op 21 januari met koffieavonden. Vooral bedoeld voor de eenzamen onder ons. Gewoon een kop koffie en een praatje. Natuurlijk ook voor theedrinkers.

Kampvuuravonden

Iedere derde dinsdag van de maand (september t/m juni) is er een kampvuuravond voor mannen.

Kliederkerk
Samen vieren, samen ontdekken, samen eten
Het is een interactieve vorm van kerkdiensten waarbij jong en oud op allerlei manieren en met elkaar aan de slag gaat rond een Bijbelverhaal of thema. Het gaat er dus wat dynamischer aan toe dan in een traditionele kerkdienst. Elke Kliederkerk omvat drie onderdelen: de gezamenlijke viering, creatieve verwerkingsvormen voor iedereen (‘samen ontdekken’), en samen eten. Op meer dan 100 plekken in Nederland bestaat al een Kliederkerk, ook in Ermelo.

67-plusmiddagen
Eens in de drie maanden wordt er in de Westerkerk een middag voor de senioren van onze wijkgemeente georganiseerd. Jongere ouderen zijn ook van harte welkom.

Gemeentezondag
In september starten we het winterwerk met een zondag vol ontmoeting en gezelligheid en samen eten.