Home > Westerkerk > Kunst in de kerk

Wat doen wij?

Kunst in de kerk

We zijn ervan overtuigd dat kunst in brede zin veel kan toevoegen en een boodschap zonder woorden kan overbrengen ook op het terrein van geloven. Daar willen we graag meer ruimte voor creëren in de Westerkerk, in de kerkzaal maar ook in hal en de zalen. Dat kan door middel van schilderijen, tekeningen, etsen, foto’s, beelden, collages, keramiek, poëzie, textiel enz.
Gekoppeld aan de startzondag of het liturgisch jaar zien we mogelijkheden voor zowel permanente zaken in de aankleding als kortlopende projecten, zoals exposities en projecten van de kindernevendienst of andere groepen.

Exposities

Regelmatig exposeert een kerklid/kunstenaar met zijn creaties in de kerk.

U kunt de volgende workshops volgen:
Cre-actief onder de preek
Er zijn onderdelen in de dienst die je raken, maar als de drukte van de week weer begint, ben je ze algauw vergeten.
Beelden helpen ons om dingen blijvend op te slaan, maar je hoeft niet per se goed te kunnen tekenen.
Tekenen is een manier om die dingen voor jezelf te noteren (op je eigen manier).