Home > Westerkerk > Cre-actief onder de preek

Kunst in de kerk

Cre-actief onder de preek

Er zijn onderdelen in de dienst die je raken, maar als de drukte van de week begint ben je ze al gauw vergeten. CreActief is een manier om die dingen voor jezelf te noteren (op je eigen manier).
Beelden helpen ons om dingen blijvend op te slaan. Maar een andere letter gebruiken of even iets accentueren kan ook helpen. Sommige mensen kunnen zich beter concentreren als ze actief ‘mee’ schrijven en/of tekenen. Strepen, cirkels of rechthoeken, pijlen, tekstballon of tekstwolkje, banners en symbolen zoals hart, kruis, duifje, bloem, korenaar, kortom alles is mogelijk.

Het gaat er niet om een kunstwerk te produceren tijdens de dienst ( tenzij het geen moeite kost, voel je vrij) Het is puur voor jezelf om te onthouden wat je heeft geraakt. Dat kan in allerlei onderdelen gebeuren, een lied, een gedicht, de preek, gebed, of iets wat iemand doet. Het is fijn deze dingen te kunnen overdenken en te bewaren in je hart en hoofd. Voor de creatievelingen kan het natuurlijk ook een inspiratiebron zijn om later uit te werken in je eigen creatieve vorm.

Je hebt nodig een boekje of schrift met en/of zonder lijntjes. Het formaat is vrij, maar het is raadzaam om het vooral handzaam te houden. HB -Potlood (B potloden zijn zachter/zwarter), fineliner of balpen prima te gebruiken.

Er zijn kopieën beschikbaar met een opzet waarop je preeknotities kunt maken.
creActieve groet, Marieke Priem

Wat links die je verder op weg kunnen helpen
saralindenhols.wordpress.com
uitmijnkeukentje.blogspot.com