Home > Westerkerk > Vacatures kerkenraad

Vacatures kerkenraad

Aan het einde van dit jaar loopt van ongeveer de helft van de ambtsdragers de ambtstermijn af. Een aantal ambtsdragers stelt zich opnieuw verkiesbaar. Daarnaast ontstaan er een aantal vacatures om in te vullen.
De volgende ambtsdragers zijn aan het einde van dit jaar aftredend:
  • Arend Arends (ouderling, preses)
  • Ery Bennink (jeugdouderling)
  • Tijmen Bosch (ouderling pastoraat)
  • Anja Duinker (diaken)
  • Mark de Groot (ouderling pastoraat)
  • Henk Kool (ouderling-kerkrentmeester)
  • Anne Douwe van der Meer (diaken)
  • Joke Nijeboer (ouderling pastoraat)
  • Patricia Poelman (jeugddiaken)
  • Arnold Vos (ouderling-kerkrentmeester)
Van deze ambtsdragers hebben Tijmen Bosch, Anja Duinker, Mark de Groot en Patricia Poelman aangegeven dat ze zich herkiesbaar willen stellen voor een nieuwe ambtstermijn.

In de afgelopen tijd zijn er twee tussentijdse vacatures voor ouderling pastoraat ontstaan. Ook hebben we de vacature voor de nieuwe taak van ouderling Missionaire Gemeenteopbouw nog niet ingevuld. Dit betekent dat we als gemeente op zoek gaan naar de invulling van de volgende vacatures:
  • Ouderlingen pastoraat (drie vacatures)
  • ouderling missionaire gemeenteopbouw
  • ouderling preses
  • jeugdouderling
  • diaken
  • ouderlingen-kerkrentmeester (twee vacatures)
De vacatures voor ouderling pastoraat betreft de leeftijdsgroepen 19-44 jaar, 45-74 jaar en 75 jaar en ouder.

De vacatures voor ouderling-kerkrentmeester betreffen de portefeuilles gebouwen en personeel.

Kent u iemand die u geschikt acht voor deze vacatures, dan horen we dat graag. U kunt de namen doorgeven aan de scriba.

Informatieavond
Op 13 november vond een informatieavond plaats. Tijdens deze avond heeft u de kerkenraadsleden kunnen spreken en hebben we informatie gegeven over de vacatures. Met ongeveer 30 belangstellenden was het een geslaagde avond.