Home > Westerkerk > Pastoraat

Wat doen wij?

Pastoraat

Omzien naar elkaar is een taak van de hele gemeente. Dat is ons uitgangspunt bij de organisatie van het pastoraat. Maar natuurlijk zijn er situaties en momenten waarop je extra zorg en aandacht nodig hebt. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor.

Kringen
Kringen? Bij pastoraat? Jazeker! Pastoraat is een taak voor de hele gemeente. Juist in kringen is er plaats voor een onderlinge vertrouwensband, de gelegenheid om dingen met elkaar te delen, elkaar van hart tot hart te spreken en met en voor elkaar te bidden. Wacht niet op een ouderling, maar deel het in de kring. Geen lid van een kring? Laat het ons weten.

Ouderling pastoraat
Ieder gemeentelid of ieder gezin is toebedeeld aan een leeftijdsgroep. Bij samengestelde huishoudens gaan we voor de indeling uit van de leeftijd van het oudste gezinslid. Voor iedere leeftijdsgroep is er een team voor pastorale zorg. Dit team bestaat uit één of twee ouderlingen pastoraat en een aantal pastoraal bezoekers. Heeft u vragen, behoefte aan een gesprek of pastorale zorg? Kijk welke ouderling bij uw leeftijdsgroep hoort en neem contact met hem of haar op.

Pastoraat door predikant
Naast de ouderlingen en pastoraal bezoekers brengt ds. André Priem uiteraard ook pastorale bezoeken in alle secties.

Extra Pastorale Begeleiding
Deze vorm van pastoraat is een aanvulling op de reguliere pastorale bezoeken, daar waar extra aandacht nodig is.

Pastoraat voor Bevrijding en Innerlijke Genezing
Deze bijzondere vorm van pastoraat wordt gedaan door een team vrijwilligers uit verschillende kerken in en om Ermelo. Het team staat ten dienste van de opbouw van de gemeente van de Westerkerk, maar is tevens regionaal en interkerkelijk inzetbaar. Meer informatie vindt u acher de link elders op de pagina.