Home > Westerkerk > Kerkdiensten in de Westerkerk

Wat doen wij?

Kerkdiensten in de Westerkerk

Tijd en plaats
De kerkdiensten vinden iedere zondagochtend plaats in de Westerkerk, Oude Nijkerkerweg 4. Alle ochtenddiensten beginnen om 9.30 uur (april tot en met oktober) of 10 uur (november tot en met maart). Voor de actuele tijd zie de kalender.

Oppas
Voor kinderen van 0 tot en met 3 jaar is er oppas aanwezig.

Projectie
We maken in de Westerkerk gebruik van beeldschermen ter ondersteuning van de dienst. Alle liederen en schriftlezingen projecteren we. U hoeft geen boekjes mee te nemen. Wilt u toch een boekje gebruiken? Er is een beperkt aantal exemplaren van het Nieuwe Liedboek en de Evangelische Liedbundel beschikbaar.

Liedbundels
In de Westerkerk gebruiken we diverse liedbundels. De meest voorkomende zijn het Nieuwe Liedboek, de Evangelische Liedbundel, Opwekking, Kinderopwekking, Hemelhoog, Op Toonhoogte en Zingende Gezegend.
Voor de schriftlezing maken we meestal gebruik van de Nieuwe Bijbelvertaling.

Muziek
Voor de muzikale begeleiding beschikken we over een pijporgel en elektronische piano. Bijna iedere week maken we voor een aantal liederen gebruik van een combo in wisselende samenstelling.

Kindernevendienst
Voor de kinderen van de groepen 1 t/m 6 is er iedere zondag kindernevendienst. Ze gaan voor de preek naar hun eigen ruimte en komen tijdens de collecte weer terug.

Basiscatechese
Kinderen uit de groepen 7 en 8 van de basisschool en de klassen 1, 2 en 3 van het voortgezet onderwijs hebben volgens een rooster basiscatechisatie. Basiscatechisatie vindt plaats gedurende de hele dienst. Op sommige zondagen blijven ze tijdens de dienst in de kerkzaal.

Lectoren
De schriftlezing wordt verzorgd door lectoren.

Collecte
Tijdens de dienst zijn er twee collecten. Bij de uitgang van de kerkzaal hangen zendingsbussen.

Gebed en Zegen
Na afloop van iedere dienst is er een gebedsteam aanwezig. Iedereen kan daar terecht voor gebed of zegen.

Ontmoeting na de dienst
Na iedere ochtenddienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie, thee of limonade.

Bloemendienst
De bloemen uit de zondagse eredienst worden in de regel bezorgd bij zieken, bejaarden of gemeenteleden die een bemoediging nodig hebben.
De ouderling of pastoraal medewerker brengt de bloemen thuis of in het ziekenhuis.

Mindervaliden
De Westerkerk is toegankelijk voor rolstoelen. Er is ringleiding en een invalidentoilet aanwezig. Bent u moeilijk ter been, dan kunt u gebruik maken van de kerkauto

Videoregistratie
We maken gebruik van videoregistratie: van alle diensten is audio en video beschikbaar voor abonnees van de kerkomroep en via internet. Meer informatie over kerkomroep vindt u hier.