Home > Westerkerk > Activiteiten

FEB
20.00 uur (inloop met koffie vanaf 19.45 uur)
Westerkerk

Tweede gemeenteavond homoseksualiteit en de kerk

Op 21 januari hadden we de eerste avond. Er was best een mooie opkomst en er was een prettige, open sfeer waarin we met elkaar van gedachten konden wisselen en waarin de bijbelteksten die vaak geciteerd worden rondom homoseksualiteit aan de orde kwamen. Voor geïnteresseerden is de powerpoint van deze avond beschikbaar (stuur even een mailtje naar André).

Omdat het lastig is om in een grote groep inhoudelijk dieper op het thema in te gaan, zou het mooi zijn dat er na deze eerste avond in kleine groepen over doorgesproken wordt. Dit kan in de bestaande huiskringen zijn, maar ook in pop-up-groepen die speciaal hiervoor bij elkaar komen.
Het is de bedoeling dat er tussen 22 januari en 19 februari van dergelijke groepsbijeenkomsten zijn. Heb je interesse geeft dat dan even door!

Op woensdag 19 februari (inloop met koffie vanaf 19.45 uur, de avond begint om 20.00 uur) zal de tweede avond worden gehouden. Iedereen is welkom!
Tijdens deze avond maken we de stap naar vandaag. Hoe vertaal je wat we in de bijbel lezen naar vandaag. En hoe werkt dat dan in de praktijk? Ook tijdens deze avond willen we tijd inruimen om met elkaar te kunnen delen en uitwisselen hoe we hierin staan. Wat is belangrijk voor jou persoonlijk en wat is belangrijk voor de gemeente? Hoe kunnen we een gemeente zijn waarin mensen zich veilig en geaccepteerd weten – ook bij verschillende meningen en opvattingen?

We hopen met elkaar op mooie en zinvolle bijeenkomsten!
De voorbereidingscommissie, Aart Verspuij, Joke Nijeboer, Machteld van Dam en André Priem.

Deel op Deel op

20.00 uur (inloop met koffie vanaf 19.45 uur)

Zoek activiteit

Van
Tot

MEI

Seniorenmiddag

Lekkere Lente Lunch!

U wordt uitgenodigd om samen te genieten van een lekkere lentelunch!
Op donderdag 16 mei is het zover.

Alle senioren (jong, ouder en nog iets ouder) zijn weer hartelijk welkom vanaf 12.15 uur in de ons inmiddels zo vertrouwde Vleugel!

Let op: op de vorige seniorenmiddag deelden we mee dat de eerstvolgende datum dinsdag 14 mei zou zijn. Door allerlei omstandigheden hebben we dit moeten veranderen.

De juiste datum is nu: DONDERDAG 16 MEI.

Opgave voor deze lunch is niet nodig. We rekenen er gewoon op dat u komt!

Met groet van de voorbereidingscommissie.
12.15 uur
Westerkerk, De Vleugel

minder
DEC

Zie de agenda in de Scipio-app voor alle activiteiten

Een compleet en actueel overzicht van activiteiten vindt u in de Scipio-app.

meer