Home > Westerkerk > Activiteiten

Datum: 15 november 2022
Plaats: Westerkerk; Oude Nijkerkerweg 4
Tijd: 20.00 – 21.45 uur

Voor Christenen is Jezus vooral de Heiland die ons reinigt van alle zonden. Maar is daarmee alles gezegd? Jezus is ook de Christus, de Gezalfde, de Koning! Is het aspect van zijn Koningschap niet teveel naar de achtergrond verdwenen, terwijl zowel het Oude als Nieuwe Testament veel spreekt over het Koninkrijk.

In Jesaja lezen we, dat met Zijn komst de naam van God over heel de aarde bekend gemaakt zal worden (12: 4vv). De komst van de Koning houdt ook grote beloften in voor Israël.

Amos spreekt over “het weder oprichten van de vervallen hut van David” (9:11-15). Bij de geboorte aankondiging spreekt de engel Gabriël dat God Jezus de troon van zijn vader David zal geven en dat Hij als koning zal heersen over het huis van Jacob tot in eeuwigheid en dat Zijn koningschap geen einde zal nemen (Lucas 1: 32, 33). Maria zingt in haar lofzang dat God Israël, zijn knecht, in barmhartigheid zal gedenken en de beloften die Hij aan Abraham en zijn nageslacht gedaan heeft, zal nakomen (Lucas 1: 55).
In dit seminar willen we nadenken over de betekenis van de wederkomst van onze Koning voor de wereld, maar ook voor Israël! En wat is de rol van Israël in de heilsgeschiedenis?

Het seminar is via de livestream te volgen via YouTube, en de website. Zie ook
kerkdiensten.westerkerk-ermelo.nl en de agenda van de Scipio app.

Commissie Kerk en Israël Ermelo

Deel op Deel op

20.00 uur - 21.45 uur

Zoek activiteit

Van
Tot

DEC

Zie de agenda in de Scipio-app voor alle activiteiten

Een compleet en actueel overzicht van activiteiten vindt u in de Scipio-app.

minder