Home > Westerkerk > Activiteiten

Volgt nog
Westerkerk en online

Gemeenteavond West

Het afgelopen jaar is druk gewerkt aan het plan om de oude, versleten, vochtige keet naast de kerk te vervangen. We hebben als wijkgemeente dringend behoefte aan een nieuwe ruimte. Een ruimte waarmee we niet alleen in onze eigen behoefte kunnen voorzien, maar waarmee we ook als kerk onze plek in de samenleving kunnen versterken. Dat doen we door open te staan voor de samenleving en daarmee ook de samenwerking aan te gaan. Een stap naar voren doen in plaats van afwachten, zodat we de enige kerk in Ermelo West ook op lange termijn kunnen behouden.
We hebben al een groot subsidiebedrag van gemeente en provincie in het vooruitzicht, bedoeld voor het huisvesten van verschillende voorzieningen in Ermelo – West, waaronder het inloophuis de Parasol.
Daarnaast willen we de nieuwe ruimte natuurlijk voor ons zelf gebruiken als kerkelijke gemeente.

Voor onze nieuwe “keet” moeten we als wijkgemeente ook zelf in de benen komen. Anders komt deze er niet. Ook van ons als wijkgemeente wordt een financiële inspanning gevraagd. Het nog ontbrekende
bedrag zullen we zelf bij elkaar moeten brengen.
.
Onder meer tijdens een gemeenteavond vorig jaar, hebben we al eerder over de plannen gesproken. Nu willen we het graag concreet gaan maken en actie gaan voeren. En hoewel deze corona-tijd het allemaal niet makkelijker maakt, gaan we nu toch maar gewoon beginnen…
Dat doen we allereerst met een gemeente-avond waarin we u en jou bijpraten over de stand van zaken.
Die avond trappen we ook de wervingsactie af. We laten zien wat er nodig is en welke mogelijkheden er zijn om bij te dragen. Op 11 mei a.s. willen we hierover graag met u in gesprek. Reserveer de datum in de agenda!
Het gaat daarbij niet alleen om de vervanging van de keet, maar ook om het opknappen van de kerkzaal.
Na 30 jaar is met name het liturgisch centrum echt aan een flinke opknapbeurt toe. De tand des tijds is zo langzamerhand wel heel erg zichtbaar in het meubilair. Het voldoet ook niet meer aan de eisen van het huidige gebruik. We willen rust en ruimte terugbrengen, met een passende sfeer en gebruiksmogelijkheid.
Ook hierover willen we op 11 mei a.s. met u en jou in gesprek. Immers, als we toch aan de slag gaan, kunnen we het maar beter in één keer goed doen. De kerkzaal als hart van onze samenkomst is het zeker waard!
Meer informatie volgt de komende weken via de Nieuwsbrief en het Kerkblad. En natuurlijk zien we u en jou graag op 11 mei a.s.!
Deelname kan zowel digitaal als fysiek (binnen de coronaregels).

Deel op Deel op

Volgt nog
Westerkerk en online

Zoek activiteit

Van
Tot

DEC

Zie de agenda in de Scipio-app voor alle activiteiten

Een compleet en actueel overzicht van activiteiten vindt u in de Scipio-app.
Westerkerk

minder