Home > Algemeen > Leerhuis

Wat doen wij?

Leerhuis

Het Leerhuis is een samenwerkingsverband van de Gereformeerde Kerk, de Zendingskerk (beide onderdeel van de Protestantse Kerk in Nederland) en de Rooms-Katholieke Goede Herderkerk.

In het Leerhuis gaat het om leren, opgevat als een brede activiteit: overdracht van kennis, educatie, maar ook en vooral leren van elkaar en over elkaar. Bij leren horen ook persoonlijke groei en geloofsgroei door nieuwe ervaringen. Leren doet een appèl op nieuwsgierig-zijn en creëert ontmoetingsplaatsen waar het kerk-zijn concrete invulling kan krijgen.

De werkgroep Leerhuis zorgt elk jaar voor een nieuw programma met leerkringen, die aangeboden worden via een leerhuisboekje waarin alle leerkringen zijn beschreven. Dit seizoen geven we het boekje gezamenlijk uit met de Commissie Vorming en Toerusting. Op de leerkringen kan worden ingeschreven door iedere geïnteresseerde.

Bij het samenstellen van het leerhuisprogramma wordt erop gelet de thema's breed en divers in te vullen. Meer informatie  over het programma en het aanmelden voor leerkringen kunt u krijgen via de website van het Leerhuis..

Contactpersoon voor de werkgroep Leerhuis
Sjoerd Zwaan, Oude Nijkerkerweg 129-58, 3853 JR Ermelo