Home > Zendingskerk > Activiteiten

20.00 uur

Musical "Vrolijke Frans"

Musical Vrolijke Frans op 14 en 15 februari 2020

Graag wil ik u/jullie allen van harte uitnodigen voor de jaarlijkse musical. Dit jaar is gekozen voor de musical ‘Vrolijke Frans’! Op vrijdag 14 en zaterdagavond 15 februari.
Dit jaar een musical geschreven door Reini Bouma, Henk-Jan de Groot, Hans Jonker en Alette Wubs van de PKN gemeente de Oase in Drachten.
De musical is een spiegelverhaal die gaat over de vraag;’ Wat is nep en wat is echt belangrijk in het leven?’ Een vraag die gaat over geluk en vriendschap, maar ook over ons geloof, ons christen zijn.
Wat er aan de buitenkant soms zo rijk en goedlopend uitziet ( mooi huis, carriere, veel vrienden), kan van binnen heel kwetsbaar en broos zijn. Het is schone schijn. In onze dagen is het Paus Franciscus, die de wereld erop wijst, dat gehechtheid aan geld en hebzucht, kan leiden tot ‘vernietiging van gezinnen, vrienden en het individu.’ Hij roept op solidair te zijn met de behoeftigen. Hij weet zich
geinspireerd door Franciscus van Assisi, die Christus wilde navolgen en daarom vrijwillig koos voor een leven in armoede.
Het verhaal speelt zich voor het grootste gedeelte af in onze tijd. Het gezin Bernard is pas verhuisd naar een villa, die gebouwd blijkt te zijn op de plek waar vroeger een klooster van de Franciscanen heeft gestaan. In de vuilcontainer ziet Clara een icoon van Franciscus. Vader Peter en moeder Johanna zien er geen waarde in en willen dat ze hem weer weggooit. De zoon, Frank, werkt bij vader
in de kledingzaak. Hij wil graag een populaire jongen zijn met veel vrienden. Maar zijn die vrienden echte vrienden? Zijn zus, Clara, voelt zich betrokken bij arme mensen. Zij helpt mee aan een project
voor Syrië. Haar ouders willen graag dat zij economie gaat studeren, maar Clara wil een dansopleiding gaan volgen. Clara heeft de icoon stiekem op haar kamer gezet. Ze krijgt de schrik van haar leven, als Franciscus ’s nachts, in een droom, aan haar verschijnt…
Geniet van deze inspirerende musical met prachtige liederen!
De muzikale leiding is in handen van Cor Louwerse, versterkt met muzikanten. De regie is in handen van Gertia Coenraats.
De aanvangstijd is 20.00 uur, de zaal is open vanaf 19.30. De toegang is gratis, wel staat er een pot ter bestrijding van de onkosten. Aanbevolen bijdrage 5 euro per persoon.
Iedereen van harte welkom!

Voor meer informatie; Neem contact op met Gertia Coenraats.

Deel op Deel op

20.00 uur

Zoek activiteit

Van
Tot

Vesper - elke laatste zondagmiddag van de maand

Elke laatste zondag van de maand (m.u.v. juli) is er in de Zendingskerk om 17.00 uur een vesper. Een inspirerende viering in het teken van stilte en stilstaan, samen zingen en luisteren, inspiratie opdoen en bidden.
Iedereen is welkom! Na de vesper is er soep met brood en kun je nog even napraten.

Dit jaar staat elke vesper in het teken van een inspirerende persoon. Wil je weten wie er deze keer centraal staat, volg ons dan op Facebook.com/Zendingskerk. Liever een mailtje ontvangen met een uitnodiging? Stuur dan een mailtje naar vesperzendingskerk@gmail.com. Hier kun je ook terecht als je vragen hebt.
zondag, 17.00 uur

minder
MEI

Bidden om vrede, het Coventrygebed in Ermelo

Iedere eerste vrijdag van de maand, Bidden om vrede.

Ontstaan van het Coventry-gebed
Misschien heeft u weleens gehoord van het Coventry-gebed: elke vrijdag om 12.00 uur wordt op verschillende plekken in de wereld met elkaar gebeden om vrede. Deze traditie is ontstaan na de 2e Wereldoorlog in de Engelse stad Coventry, waar in november 1940 tijdens het bombardement op de stad ook de St. Michael kathedraal verwoest werd. Toen de resten waren afgekoeld en de kerk weer kon worden betreden, vond provoost Howard balken die in de vorm van een kruis lagen. Daarin werd een appèl voor vrede gezien dat navolging moest krijgen. Dit leidde tot het initiatief van een wekelijks moment van bezinning en gebed om vrede vanuit de overtuiging dat oorlog nooit vanzelfsprekend mag zijn.
In de loop der jaren sloten kerken en geloofsgemeenschappen overal ter wereld zich bij dit initiatief aan door op hetzelfde tijdstip een gelijksoortig gebedsmoment te organiseren.

De Zendingskerk is gastgever
Als Zendingskerk willen we ons hierbij voegen. Vanaf 1 maart zullen we elke eerste vrijdag van de maand bij elkaar komen voor een kort liturgisch moment in de traditie van Coventry.
Het liefst doen we dat met meerdere mensen, niet alleen uit onze eigen kerk, maar overal vandaan. Aan u de uitnodiging om mee te doen. Als Zendingskerk zijn we gastgever, wat het dragen van het gebedsmoment betreft hopen we dat ook anderen aan willen sluiten.

Voor wie nu al meer informatie zou willen: op coventryberaad.nl is van alles te vinden!
Contactadres: scriba@zendingskerk.nl

vrijdag 3 mei om 12:00 uur

MEI

Kerkcafé, donderdag 16 mei a.s. van 10.00 – 12.00 uur

Op deze datum is er weer Kerkcafé in de consistorie van de Zendingskerk. Iedereen is van harte welkom; we zitten gezellig bij elkaar aan tafels. U hoeft zich niet aan te melden. De koffie staat voor u klaar!

Donderdag 16 mei a.s. van 10 - 12 uur