Home > Zendingskerk > Activiteiten

Kerkcafé, donderdag 18 juli a.s. van 10.00 – 12.00 uur

Op deze datum is er weer Kerkcafé in de consistorie van de Zendingskerk. Iedereen is van harte welkom; we zitten gezellig bij elkaar aan tafels. U hoeft zich niet aan te melden. De koffie staat voor u klaar!

Deel op Deel op

Zoek activiteit

Van
Tot

Kerkcafé, donderdag 18 juli a.s. van 10.00 – 12.00 uur

minder

Vakantiediensten: Uit de Kunst in de Zendingskerk

Het thema voor de vakantiediensten in de Zendingskerk is dit jaar ‘Uit de Kunst’. Vanaf 14 juli a.s. kijken wij zeven zondagen lang aan de hand van het werk van kunstenaars naar Bijbelse verhalen en religieuze thema's.

In deze diensten is er extra muzikale medewerking en er is een lied gemaakt, speciaal voor de vakantiediensten.

Expositie StEK

Op de zaterdagen van 13 juli tot en met 24 augustus van 14.00 – 16.30 uur is er in de kerk een expositie van Stichting Ermelo's Kunstcollectief (StEK).

Extra activiteiten

Daarnaast hebben we een aantal andere activiteiten in petto, waarvoor u van harte uitgenodigd bent.

Excursie Noord-Veluws museum

Op 18 juli gaan we met elkaar op stap. We willen dan het Noord-Veluws museum in Nunspeet bezoeken. Een mooi en overzichtelijk museum. Komende zomer is daar, naast de vaste collectie, de expositie Zicht op Zee te zien en er hangt werk van de 'tekenende verteller' Rien Poortvliet.

We vetrekken aan het begin van de middag richting Nunspeet (de wijze van vervoer zullen we later afstemmen) en na het bezoeken van het museum praten we daar met elkaar nog over na onder genot van een kopje thee of koffie.

Opgeven kan tot 12 juli (predikant@zendingskerk.nl).

Bloemschikken

Mooie dingen bekijken is leuk, maar zelf iets maken minstens zo inspirerend. We zijn blij onze bloemengroep bereid is om een workshop bloemschikken te verzorgen voor ons. Op zaterdagmiddag 10 augustus gaan we aan de slag. In het laatst verschenen nummer van Contact vindt u al informatie hierover van de bloemengroep.

Het schema:

• 14 juli, voorganger Kim de Berg

kunstenaar: Rineke Dijkstra (fotografie-kunst)

bijbeltekst: Marcus 6: 30-34 (thema: Ontferming)

• 21 juli, voorganger Heleen Bakker

kunstenaar: Kees de Kort

bijbelteksten: Psalm 104: 1 en 2, Jesaja 60: 1-3, Mattheus 5: 14-16 (thema: Licht)

• 28 juli, voorganger Heleen Bakker

kunstenaar: Matisse

bijbeltekst: Genesis 7: 17 - 8:3 en Lucas 8: 22-25 (thema: Water)

• 4 augustus, voorganger Cor Louwerse

kunstenaar: Vincent van Gogh

bijbelteksten: psalm 8 en Mattheus 18: 1-5 (thema: Verwondering)

• 11 augustus, voorganger Sjoerd Zwaan

kunstenaar: Chagall

bijbeltekst: Exodus 3: 1-15 (thema: Hier ben ik)

• 18 augustus, voorganger Sjoerd Zwaan

kunstenaar: Vermeer

bijbeltekst: Lucas 10: 38-42 (thema: Martha en Maria)

• 25 augustus, voorganger Kim de Berg

kunstenaar: Marina Abramovic

bijbeltekst: psalm 139 (thema: Ken je mij?)

14 juli t/m 25 augustus 2024

AUG