Home > Westerkerk > Week van Gebed 2024

Gebed

Week van Gebed

Week van Gebed: 21-28 januari

Dit jaar is het thema: “Bemin God de Heer en bemin uw naaste als uzelf”, naar Lucas 10:27. Dat is op inspiratie van kerken uit Burkina Faso, een land dat momenteel op diverse gebieden een ernstige crisis doormaakt. De kerken in Burkina Faso willen duidelijk maken dat zij in die moeilijke context elkaar vast willen houden, samen bidden en samenwerken. Het is de liefde van Christus die alle christenen verenigt en die sterker is dan onderlinge verdeeldheid. We willen ook dit jaar het gebedsmateriaal meer ‘op Ermelose maat’ snijden, o.a. door spilfiguren in de samenleving een kort stukje informatie te laten inbrengen. Om alvast een voorschot te geven: wat betekent de liefde van Christus in conflictsituaties? Of liefde voor mensen die je irriteren? Of liefde voor iemand die jou een loer heeft gedraaid en dat zelf niet onder ogen kan zien? Wat betekent liefde voor je vijand in een oorlog die maar voortduurt?

We zien uit naar jullie komst op:
  • Zondag 21 januari, 19.00 uur Oude Kerk
  • Maandag 22 januari, R.K.-parochiekerk, Goede Herderkerk, Smidsweg 20, 19.30-20.30 uur
  • Dinsdag 23 januari, Immanuëlkerk, Stationsstraat 137, 19.30-20.30 uur
  • Woensdag 24 januari, De Voorhof, Christelijke Gereformeerde Kerk, Frederik Hendriklaan 11, 19.30-20.30 uur
  • Donderdag 25 januari, Westerkerk, Oude Nijkerkerweg 4, 19.30-20.30 uur
  • Vrijdag 26 januari, Nederlands Gereformeerde Kerk De Oever, Van Beekweg 15 – misschien weer gebedsavond met een bescheiden band van zangers en musici, 19.30-20.30 uur
Met hartelijke groet
Willie Huurnink, Evelien van Zanten, Ge Spelmink, Jan Minderhoud