Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 18-4-2024

Vanuit de kerkenraad

18 april 2024

18 april jl kwam de kerkenraad weer bijeen. Alle leden waren aanwezig.

Er is gesproken over het nieuwe beleidsplan. Velen van u heeft de enquête inmiddels ingevuld. Ook de jeugd willen we vragen dit te doen. Mocht u het lastig vinden kunt u ons natuurlijk om hulp vragen. De resultaten van de enquête worden besproken op de gemeente avond op 23 mei. Bent u er ook bij?

De cijfers van de actie kerkbalans kwamen op tafel. We hebben in de Westerkerk veel niet-kerkgaande leden, maar de resultaten vallen desondanks niet tegen. Er blijkt vaak onduidelijkheid te zijn over hoeveel je als lid kost en hoeveel gewenst wordt te geven. Dit wordt bij de volgende kerkbalans duidelijker beschreven in de brief.

Veiligheid en jezelf veilig voelen zijn belangrijke aspecten binnen de gemeente. Het blijkt dat er momenteel te weinig BHV-ers zijn. Dit punt heeft de kerkenraad opgepakt. Ook op het gebied van vertrouwenszaken wordt er binnenkort uitgebreid d.m.v. een vertrouwenspersoon.

Op een kerkenraadsvergadering in het najaar komt Bernard Reitsma vertellen over het thema Christen & Moslim.

Ten slotte is er natuurlijk gesproken over de vacatures. Helaas is nog steeds één derde van de kerkenraad onbemand. We gaan opnieuw een aantal gemeenteleden polsen en vragen ook reeds benaderde mensen hun afwijzing te heroverwegen.

De volgende vergadering is op 16 mei.