Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 12-9-2019

Vanuit de kerkenraad

12 september 2019

Op 12 september kwam de wijkkerkenraad voor het eerst sinds de zomervakantie weer bij elkaar. In deze vergadering zijn een aantal praktische punten aan de orde geweest zoals de organisatie van de gemeentezondag en de invulling van de diensten rond kerst. Ook is gesproken over de organisatie van ons jaarlijkse kerkenraadsweekend. Dat is dit jaar van vrijdag 4 oktober einde van de middag tot zaterdagmiddag 5 oktober en staat in het teken van het thema homoseksualiteit en de kerk. Het is een eerste aanzet tot een discussie over dit ingewikkelde onderwerp. Later in dit seizoen komt dit thema uitgebreid in de gemeente aan de orde. Op welke manier is nog niet bekend.

Ieder jaar mogen we als wijk een bestemming kiezen voor de opbrengst van de zendingsbussen in november en december. Dit jaar bestemt de kerkenraad de opbrengst voor de Bulgarije-reis in oktober 2020.

In de vergadering is kort gesproken over de vacatures die ontstaan aan het einde van het jaar. Binnenkort zullen we u informeren over het exacte aantal vacatures en de ambtsdragers die zich herkiesbaar stellen.

De eerstvolgende vergadering is op 17 oktober.