Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 1-3-2018

Vanuit de kerkenraad

1 maart 2018

Iedere twee jaar stelt de kerkenraad de afvaardiging vanuit de wijkkerkenraad naar de Algemene Kerkenraad vast. Het lijkt een formaliteit, maar in de Algemene Kerkenraad gebeuren belangrijke zaken. Voor ons als wijk is een goede afvaardiging zeker van waarde. De komende periode bestaat de afvaardiging uit ouderling Machteld van Dam (*), ouderling-kerkrentmeester Henk Kool, diakenen Anja Duinker en Henny van Hartskamp (als ‘duo-baan’). Namens de predikanten zit ook ds. André Priem in de AK. Machteld (*) en André zitten tevens in het moderamen van de AK.
(*) Per september 2018 is vervangt Mark de Groot Machteld van Dam als afgevaardigde naar de AK en het moderamen van de AK. (AV 14-11-2018)

Op dit moment wordt er nog volop gewerkt aan de Oude Nijkerkerweg en de rotonde bij de Westerkerk. Als de werkzaamheden gereed zijn, komt het terrein tussen het Mussenplein en de nieuw aangelegde weg beschikbaar voor de Westerkerk. Het hele terrein zal opnieuw worden ingericht. Hierdoor komen er meer parkeerplaatsen beschikbaar, maar ook ruimte voor buitenactiviteiten.

De tijdelijke huisvesting waar de kinderoppas in zit, in de volksmond ook wel bekend als ‘De Keet’, is al heel wat jaren aan vervanging toe. Het is een lang gekoesterde wens om een permanente voorziening neer te zetten. Ook kampen we op dit moment met ruimtegebrek in de kerk. De komende tijd gaan we aan de slag om de mogelijkheden te bekijken voor een permanente uitbreiding ter vervanging van ‘De Keet’ en als aanvulling op de bestaande zalen. Over vernieuwing gesproken: ook de website gaat verbouwen.

Er wordt al een aardige tijd op de achtergrond gewerkt aan de totstandkoming van een geheel nieuwe website voor alle wijken. De kerkenraad volgt de vorderingen, en we hopen dat medio dit jaar de nieuwe website live gaat.