Home > Westerkerk > Jeugddiaconie

Diaconie, jeugdwerk

Jeugddiaconie

Binnen de diaconie en het jeugdwerk is er specifiek aandacht voor jeugddiaconie. We willen de jeugd binnen de Westerkerk betrekken bij onze diaconale opdracht. Voor een algemene beschrijving van het jeugddiaconaat zie de pagina over jeugddiaconie op de site van de diaconie.

De jeugddiaconie van de Westerkerk organiseert de volgende activiteiten:
  • de jongerenreis naar Bulgarije
  • Nacht Zonder Dak
  • de rozenactie
In 2018 zijn we met een groep tieners naar Bulgarije geweest voor een project van Mission Possible onder de Roma. Ook in 2020 hopen we met een groep tieners weer naar Bulgarije te gaan. Zie de projectpagina.

Eens in de twee jaar organiseren we de Nacht Zonder Dak. Kinderen uit de gemeente ervaren hoe het is om geen dak boven het hoofd te hebben. Ze slapen in een kartonnen doos op het kerkplein. Deze actie is onderdeel van de landelijk georganiseerde Nacht Zonder Dak. Hiermee halen we geld op voor Tear.

Ieder jaar krijgen eindexamenkandidaten van de diaconie een roos ter bemoediging.