Home > Westerkerk > Gebed voor evangelisatiewerk

Gebed

Gebed voor evangelisatiewerk

Zes gebedsavonden voor evangelisatiewerk in, rondom en vanuit Ermelo
Talloze toeristen bezoeken 's zomers ons mooie dorp Ermelo. Sommigen zijn hier wekenlang met vakantie. Maar hoe velen van hen zouden weet hebben van het levensveranderende Evangelie van Jezus Christus? We weten geen aantallen en alleen God ziet het hart aan, maar elke zomer biedt Ermelo vele kansen om nog-niet-gelovigen in contact te brengen met het goede nieuws van Jezus Christus: kinderen, jongeren en volwassenen uit het hele land, uit de Randstad, uit Noord-Holland, uit Brabant, uit .....

Alleen al om deze reden is er ook de komende zomer vijf weken lang een team voor recreatie-evangelisatiewerk (Dabar) actief. Vanaf zaterdag 13 juli t/m vrijdag 16 augustus staat er op camping De Kriemelberg (Drieërweg) wekelijks een fris team van Het Baken (Harderwijk). Daarnaast zijn er nog meer mooie initiatieven: wekelijks een moment ‘open kerk’ in meerdere kerkgebouwen en de jaarlijkse Vakantie Bijbel Week, ma. 19 t/m do. 22 augustus. Wat ervan te denken om al deze initiatieven te ondersteunen met ZES GEBEDSAVONDEN? Dat doen we in De Binnenkamer, Stationsstraat 20 (naast het VVV, en bij boekwinkel Evita) en wel op deze maandagavonden: 15 en 22 en 29 juli, 5, 12 en 19 augustus, telkens van 19.30 tot 20.30 uur. Meer informatie bij Jan Minderhoud (janminderhoud@planet.nl, tel. 561948, alleen 18.30- 19.00 uur). Kom en zing en bid mee!

HET BAKEN
Plaats: Camping De Kriemelberg, Drieërweg 104, Ermelo
www.bakenharderwijk.nl

Het Baken is een interkerkelijke evangelisatiecommissie uit Harderwijk die evangeliseert en recreëert in Ermelo. Dit doen wij, gedreven door de liefde van God, op Bushcamp de Kriemelberg. Juist op een plek waar mensen tot rust komen en open staan voor een gesprek. Wij zijn gezegend dat wij aankomende zomer al 25 jaar actief mogen zijn op Bushcamp De Kriemelberg. Deze zomer zijn we in de zomerweken van 13 juli t/m 16 augustus 2024.
Jodrik Zuurveld meldt ons het volgende: “Wij verzorgen op de camping recreatie en evangelisatie. Teams (elke week negen jongeren, twee á drie mentoren en een pastoraal team) zijn in deze zomer vijf weken present op de camping. Wij zijn er voor alle mensen op de camping, jong of oud, christelijk of niet gelovig, jongere of tiener, mensen die veel aanspraak hebben of mensen die we weinig zien. Wij staan open voor een gesprek, een bak koffie of om een luisterend oor te zijn. Helaas zijn op dit moment nog niet alle weken opgevuld met jongeren, mentoren en pastorale teams, we hopen dat we gezegend mogen worden dat dit nog aangevuld gaat worden.”

Nog een paar losse punten voor gebed:
  • Voor leiding voor gesprekken en onderwerpkeuze voor de avondsluitingen.
  • Dat teamleden, mentoren en campingpastors openingen mogen vinden voor goede gesprekken.
  • Dat de activiteiten mogen zorgen voor verbinding, verbroedering en plezier.
  • Dat misschien wel deze zomer levens veranderend mag zijn voor campinggasten, al is het maar een klein beetje voor die ene!
Wil je meer op de hoogte blijven van het team en onze terugblik lezen? Stuur dan een berichtje naar info.bakenharderwijk@gmail.com, dan sturen we deze toe!

GEWIS
Opnieuw zijn er plannen om op twee avonden op de Braderie aanwezig te zijn, en wel op de eerste en op de laatste markt van dit seizoen, 16 juli en 27 augustus.

Graag gebed dat met GEWIS de mensen bereikt worden die God op het oog heeft. En dat is eigenlijk iedereen !

DE OASE gedurende de zomermaanden
Ook graag gebed voor De Oase, omdat daar regelmatig vakantiegasten binnenlopen, niet alleen tijdens de braderie, maar ook overdag. Dat er goede contacten mogen zijn vanuit de liefde van Christus.