Home > Westerkerk > Expositie Jaap Gerling

Kunst in de kerk

Expositie Jaap Gerling

In de komende weken kunt u in de Westerkerk kennismaken met het werk van Jaap Gerling.

Omstreeks 2010 vestigde hij zich op de Noordwest Veluwe.

Gaandeweg is zijn kunst ontwikkeld tot wat die nu is.

Veelal is onze eigen leefomgeving het onderwerp van zijn werk. De laatste jaren houdt hij zich echter ook met andere thema’s bezig. Het werk heeft vaak een ontstaansproces van jaren, is gerelateerd aan de zichtbare werkelijkheid, maar is veel meer dan dat.

Goede en integer gemaakte kunst kan iedereen in het hart treffen. Vaak werkt hij aan meerdere schilderijen tegelijk. Soms is zijn belangstelling voor een bepaald onderwerp even weg en ontstaat er ruimte voor iets nieuws. Zo liggen er nog vele werken te wachten op een afronding. Kijkt u maar over zijn schouder mee naar het voltooide werk en laat u verrassen.