Home > Nieuwe Kerk > Wat doen wij?

Nieuwe Kerk

Wat doen wij?

Kerkdiensten
Iedere zondag wordt er 's ochtends en 's avonds een dienst gehouden om 10:00 uur en om 18:30. Deze zijn ook thuis te beluisteren.
We zingen de psalmen ritmisch in de oude berijming en twee liederen uit de bundel Weerklank. We lezen uit de (herziene) Statenvertaling.

Bijbelstudiekringen
Binnen de wijkgemeente hebben we verschillende bijbelkringen rond de Nieuwe Kerk. Diverse kringen voor elke leeftijd die zo'n 8 รก 9 keer per winterseizoen samenkomen.
Ook zijn er verschillende huiskringen waarin we ons in Gods Woord verdiepen.

Jeugdwerk
Het jeugdwerk van de Nieuwe kerk maakt onderdeel uit van de Hervormde Gemeente van Ermelo. Vanuit de kerkenraden wordt hier vorm aan gegeven door jeugdambtsdragers: jeugdouderlingen en jeugddiakenen. Naast de individuele opdracht van pastoraat en diaconaat, wordt door hen gezamenlijk leiding gegeven aan het jeugdwerk via het jeugdwijkteam.
Activiteiten in de wijk zijn zondagsschool, jeugddiensten, singafters, clubs, catechese, HOJ en kampvuuravonden