Home > Nieuwe Kerk > Extra Pastorale Begeleiding

Wat doen wij?

Extra Pastorale Begeleiding

Omzien naar elkaar is een taak van de hele gemeente. Maar natuurlijk zijn er situaties en momenten waarop je extra zorg en aandacht nodig hebt.

Hiervoor is een team van Extra Pastorale Begeleiding, verbonden aan de wijkgemeenten Nieuwe kerk Noord, Nieuwe kerk Zuid, Leuvenum en Staverden.

Deze vorm van pastoraat is een aanvulling op de reguliere pastorale bezoeken, daar waar extra aandacht nodig is.

Misschien worstelt u al een tijdje ergens mee en zou u daar eens over willen praten.

Graag wijzen wij u op de hulp en/of het luisterend oor die deze Extra Pastorale Begeleiders

(EPB-ers) u kunnen bieden bij situaties zoals bijvoorbeeld: depressie, angst, verslaving, huwelijks- en gezinsproblemen, incest/seksueel geweld, rouwverwerking, burn-out, arbeidssituatie of juist werkloosheid.

Hebt u behoefte aan bezoek van een Extra Pastorale Begeleider?

U kunt dan contact opnemen met een van  de predikanten of scriba's.

Zij helpen u  en jou graag verder.