Home > Westerkerk > Inzameling blikjes en plastic flesjes

Inzamelingsacties

Inzameling blikjes en plastic flesjes

Project Schoon Belonen

Na 20 december 2023 is het niet meer mogelijk om petflesjes in te leveren.

U kunt mee doen met de inzameling van drinkblikjes en kleine petflesjes. Het betreft een actie van de gemeente Ermelo om de afvalberg te verkleinen en zwerfafval tegen te gaan.

De blikjes en flesjes kunnen prima worden gerecycled. Elke volle zak plastic of blik levert € 15 op. De containers voor inzameling staan in de hal van de kerk of buiten bij de ingang van de kerk.

Doe mee! We gaan met elkaar natuurlijk proberen om de € 1000 te halen.

Let u erop dat u uitsluitend drankblikjes (dus geen conservenblikken!) en kleine petflesjes (halve liter) in de juiste container doet.

Om de kleine petflesjes ook goed te kunnen verwerken, is het belangrijk dat er geen ander plastic of materialen in de zakken terecht komt. Dat kan zo’n hele partij kleine petflessen in één klap waardeloos maken en is het niet meer te recyclen. Dat is jammer van al onze inspanning.