Home > Nieuwe Kerk > Vrouwenkring "Open Vensters"

Verenigingen

Vrouwenkring "Open Vensters"

Hartelijk welkom op de vrouwenkring “Open Vensters”.

Deze vrouwenkring is voor alle vrouwen die zich-samen met anderen-willen verdiepen in de Bijbel.

Het jaarthema van dit seizoen is ‘Dubbele Nationaliteit’.
We gaan nadenken over het Koninkrijk van God in het Oude en Nieuwe Testament. Als christen ben je een burger van twee werelden, je hebt dus een dubbele nationaliteit. Een bekend bijbels begrip: Koninkrijk der hemelen of Koninkrijk van God. Wat wordt daar eigenlijk mee bedoeld? Om het goede zicht te krijgen op dit Koninkrijk, kunnen we ons niet beperken tot het bestuderen van een Bijbelboek .Daarom gaan we op reis door het Oude en Nieuwe Testament om zicht te krijgen op dit Koninkrijk, zijn Koning, de onderdanen en de toekomst van dit Rijk.

We beginnen in het Bijbelboek Genesis en komen uit bij de Openbaring aan Johannes.

Ds. J.W. Verboom uit Groot-Ammers schrijft de Bijbelstudies over het Koninkrijk van God in het Oude en Nieuwe Testament.

Op de bondsdag staat een bede uit het “Onze Vader” centraal, ook wel het gebed van het Koninkrijk genoemd. "Uw koninkrijk kome”. We hopen te kijken naar het Koninkrijk van God hier en nu, maar ook naar de toekomst van het Rijk.

Voor de themabijeenkomsten en de vrouwendagen is het thema nog niet bepaald.

We bidden om zegen over de opening van de Bijbel, thuis, op de vrouwenkring en bij de verschillende bijeenkomsten.
(Grotendeels overgenomen uit “de Hervormde vrouw, mei 2021 pag.4. Gertruud de Koeijer)

Het bestuur bestaat uit:

Presidente: Mw. G. Kamphorst- van Wincoop