Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws nr.20

26-10-2018

wijknieuws-nr20

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Met het oog op de zondag
Komende weken ben ik ’s middags in het KC. Op 4 november stond een zangdienst gepland, maar die kon niet doorgaan. Daarom wil ik deze dienst gebruiken om na te denken over het thema ziekenzalving. Ik kreeg daar verschillende vragen over, en ik merkte ook wel dat er wat onduidelijkheid bestaat. Een goede reden om met elkaar stil te staan bij iets wat eeuwenlang een vaste plek in de kerk heeft gehad.
Op 11 november is er een jeugddienst, waarover hieronder meer. Anders dan de naam doet vermoeden is een jeugddienst niet alleen voor de jeugd bestemd. Het betekent dat zij mee hebben gedacht in de voorbereiding, en ook zullen bijdragen aan de uitwerking. Maar de dienst is bestemd voor jong en oud.

Omzien naar elkaar
We denken aan een ieder die een moeilijke weg moeten gaan, en wensen hen veel geduld en sterkte toe. En bovenal de nabijheid en kracht van God, bij wie we beschutting mogen vinden. ‘God is voor ons een veilige schuilplaats, een betrouwbare hulp in nood.’ (Psalm 46)

Jubilea
Twee echtparen staan deze dagen stil bij een bijzonder jubileum. Op 6 november is het 60 jaar geleden dat Dick en Anna elkaar het ja-woord gaven. En het echtpaar Van ’t Slot-Ahrens is op 12 november 65 jaar getrouwd. Namens de gemeente een hartelijke felicitatie met dit jubileum! Met dank aan de Here, die u al die jaren met u meegegaan is. In voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid heeft Hij u terzijde gestaan. Zijn nabijheid toegewenst in de avond van uw leven.

'k Wil U, o God, mijn dank betalen,
U prijzen in mijn avond lied.
Het zonlicht moge nederdalen,
maar Gij, mijn licht, begeeft mij niet.
Gij woudt mij met uw gunst omringen,
meer dan een vader zorgdet Gij,
Gij, milde bron van zegeningen:
zulk een ontfermer waart Gij mij.

Ik weet, aan wie ik mij vertrouwe,
al wisselen ook dag en nacht.
Ik ken de rots waarop ik bouwe:
hij faalt niet, die uw heil verwacht.
Eens aan de avond van mijn leven
breng ik, van zorg en strijden moe,
voor elke dag, mij hier gegeven,
U hoger, reiner loflied toe.

Bloemen
Op 14 oktober ontving ds. Marchand de bloemen vanwege zijn emeritaat. Een week later zijn de bloemen bezorgd bij mw. Saterdag,

Follow Me
Komende maandag gaan we nadenken over de vraag ‘Doet God iets aan het kwaad?’ Ter voorbereiding daarop de volgende opdracht: Neem de volgende keer twee berichten mee (uit de krant of van internet) waaruit blijkt wie in deze tijd machthebbers willen zijn.
Op 12 november is het thema ‘Jij en Zijn schepping’. De opdracht: probeer deze week goed om je heen te kijken. Wat vind jij echt super mooi in de natuur? Maak daarvan een foto of filmpje met je mobiel. (Zorg wel dat je die dan bij je hebt…)

Open Kerkendag Ermelo (OKE)
Op 4 november is het weer Open Kerkendag in Ermelo. Die dag is bij uitstek geschikt om eens iemand mee te vragen naar de kerk. Er zal aandacht zijn voor de gasten en er zal uitleg gegeven worden bij alle dingen die wij vaak zo normaal vinden in een dienst.
Verderop in dit kerkblad staat meer algemene informatie over deze dag.
Wilt u misschien ook nadenken over wie u mee kunt vragen naar deze dienst? Uitnodigingskaarten zullen op zondag 21 oktober uitgedeeld worden bij de uitgang.
Janneke Roseboom
Missionair ouderling

Jeugddienst
Zondagmiddag 11 november a.s. is er om 17.00 uur een jeugddienst. De dienst wordt geleid door Roelof de Wit en heeft als thema 'Zondag met Roelof'. Onder begeleiding van onze eigen KC band zingen, horen en praten we over God en mensen. Na afloop van de dienst is er een maaltijd waar de hele gemeente welkom is. Blijf je eten? Leuk! Wil je dan ook iets meenemen? Denk aan een salade, hartige taart of sandwiches. Wij hopen jullie allemaal te ontmoeten.
Hannah, Jelle, Floris, Job, Roelof de Wit, Marien en Maaike

Zendingspijpjes
Zoals elk jaar mogen we als wijkgemeente ook nu weer zelf een doel kiezen voor de opbrengst van de zendingspijpjes in november en december. Dit jaar zal de opbrengst gebruikt worden om onze jongeren te ondersteunen die zich bijv. d.m.v. een DTS met zending bezig willen gaan houden (Discipelship Training School van de zendingsorganisatie Jeugd met een Opdracht).
Op dit moment is Matthias hiervoor in Indonesië; Floris is alweer terug uit Engeland. Ook andere jongeren denken hier over na.
Laten we onze jongeren zoveel mogelijk stimuleren en helpen in dit belangrijke werk!
Janneke Roseboom, missionair ouderling

Giften
Ouderling Vliek ontving € 20,- voor het pastoraat. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, wouter.van-den-hoek@sheerenloo.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer

Mocht u afkondigingen voor de beamer hebben, dan graag uiterlijk vrijdagavond voor 20.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit