Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws nr. 3

01-02-2019

Wijknieuws nr. 3

Met het oog op de zondag
Komende zondag is de jaarlijkse kerk en schooldienst. Deze keer ontvangen we de onderbouw van De Klokbeker. Het thema is ‘Ik wil jou ontmoeten’. We lezen over de ontmoeting tussen Jezus en Zacheüs (Lukas 19:1-10). Het is een bijzonder ontmoeting, waarin Zacheüs merkt dat Jezus heel anders kijkt dan andere mensen. De kinderen zijn op school al druk bezig met de voorbereidingen van de dienst. We zien uit naar een goede ontmoeting en een gezegende dienst.

Omzien naar elkaar
We denken aan alle zieken en ook aan anderen die een moeilijke weg moeten gaan, en wensen hen veel geduld en sterkte toe. En bovenal de nabijheid en kracht van God, bij wie we beschutting mogen vinden. ‘De HEER is mijn kracht en mijn schild, op Hem vertrouwde mijn hart, ik werd geholpen en mijn hart jubelde, Hem wil ik loven in mijn lied. De HEER is de kracht van zijn volk’. (Psalm 28)

DTS
Beste Gemeente,
Ik ben Simone Klein en ik vertrek zondag 10 februari met een vriendin, Sophie van Eijk, naar Australië. Ik ga daar een DTS (bij Youth With A Mission) doen en zal zes maanden van huis zijn. Tijdens de DTS word ik drie maanden opgeleid om daarna drie maanden uitgezonden te worden om evangelisatiewerk te mogen doen. Dit is ook mede mogelijk gemaakt dankzij onze kerk en daar wil ik jullie voor bedanken. Het gaat een super spannend avontuur samen met God worden, maar ik heb er onwijs veel zin in!
Groetjes, Simone

Bloemen
Op 20 januari zijn de bloemen bezorgd bij mw. Van den Top en op 27 januari ontving dhr. Kuivenhoven de bloemen.

Gemeenteproject
Op D.V. zondag 3 maart starten we met een gemeenteproject, onder de titel: Feest van genade. In deze weken richting Pasen zullen in de diensten en op kringen diverse thema’s behandeld worden. Er zullen (tijdelijk) nieuwe kringen worden gevormd, waarvoor we u en jou van harte uitnodigen. Er zijn flyers uitgedeeld, met informatie over aanmelding voor de kringen. Er is volop keuzemogelijkheid. Zeker als u/jij nog niet bij een kring aangesloten was is dit een prachtige gelegenheid om aan te haken. Ook omdat de periode goed te overzien is: het project duurt zes weken. Het is een mooie manier om elkaar beter te leren kennen, maar vooral ook om samen te werken aan geloofsverdieping.
Naast de diensten en kringen zijn er ook andere activiteiten, waarbij we elkaar kunnen ontmoeten. Er is een breed programma, zodat er voor iedereen wel wat is. Binnenkort krijgt u het programmaboekje. We bidden om een gezegend project en we hopen dat u en jij meedoet!

Follow Me
Op 11 februari zijn niet de jongeren, maar de ouders van harte uitgenodigd om een Follow Me-les mee te maken. Zo weet u hoe met elkaar bezig zijn met het geloof.
Op 18 februari hebben we een bijzondere avond: een special over muziek. Arend Jansen is dan bij ons te gast, hij is musicus en zal ons meenemen in de wereld van muziek.
Daarna is het voorjaarsvakantie, en na de vakantie starten we met het gemeenteproject.

Ontmoetingsmiddag voor ouderen
Vanwege de slechte weersomstandigheden kon de ontmoetingsmiddag van 24 januari helaas niet doorgaan. Maar we hebben een nieuwe datum gevonden en wel donderdag 14 februari a.s. U bent deze middag alsnog van harte welkom in het Kerkelijk Centrum.
Door de dames van de bezoekdienst is er weer een gezellige middag voor u georganiseerd, met als afsluiting de jaarlijkse STAMPPOTTENMAALTIJD!
Onze wijkpredikant ds. De Wit zal de meditatie verzorgen en Dick Groenendijk zorgt voor de muzikale begeleiding. Vanaf 15.00 uur ontvangen wij u graag met een kopje thee of koffie en we hopen de middag af te sluiten rond 18.30 uur. De collecte zal deze keer bestemd zijn voor de Ned. Patienten Vereniging.
Een vriendelijk verzoek of u zich opnieuw wilt opgeven, nu voor 12 februari bij onderstaande dames. En mocht u vervoer nodig hebben, dan kunt u dit ook aan hen doorgeven.
Vind u het vervelend om alleen te komen? Ook gasten zijn van harte welkom!
Met elkaar hopen we op een gezellig samenzijn, waarin u weer de gelegenheid krijgt om elkaar te ontmoeten.
Graag tot ziens op donderdag 14 februari vanaf 15.00 uur in het Kerkelijk Centrum.
Namens de Dames Bezoekdienst,
Eva van den Berg, tel. 55 86 16
Doortje van Dasler, tel. 55 83 73

Pastoraat
Onlangs is Gerben de Graaff bevestigd als ouderling. Hij zal sectie 1 voor zijn rekening nemen.

Verjaardagsfonds
Het bedrag dat de dames van de maanden december en januari bijeen hebben opgehaald is € 428,30, waarvan € 20,- voor de bloemen; daarvoor hartelijk bedankt. De volgende keer is het op 27 februari om 14.00 uur in het K.C. Allemaal hartelijk bedankt voor het ophalen. Vriendelijke groet, Anneke.

Zendingspijpjes
De zendingspijpjes hebben in november en december 2018 een bedrag opgeleverd van € 1135,15. Dit is bestemd voor de jongeren in onze wijk die een DTS (discipelschapstraining) doen.

Giften
Via Gert van Veldhuizen is een bedrag van € 20,- ontvangen voor de bloemendienst; zelf ontving ik € 10,- voor het pastoraat. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, wouter.van-den-hoek@sheerenloo.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer
Mocht u afkondigingen voor de beamer hebben, dan graag uiterlijk vrijdagavond voor 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl. De beamercommissie vraagt om dit aan te leveren in powerpoint.

Tot slot
Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit