Home > Kerkelijk Centrum > Gemeenteproject "Feest van Genade"

Gemeenteproject 2019

Gemeenteproject Feest van Genade

Tijdens de 40-dagentijd volgen wij als gemeente het project
"Feest van Genade". Een gemeenteproject voor jong en oud. Tijdens het gemeenteproject trekken wij als gemeente zeven weken intensief met elkaar op. Samen willen wij groeien in de relatie met God en met elkaar. Een verdieping van ons geloof, waarin we bewust worden van de rijkdom van Gods genade.

Wij kiezen voor het thema 'Feest van Genade' omdat er een breed scala van onderwerpen aan bod komen. Hartstocht voor God, zonde de grootste vijand, feest van genade, met heiliging de wereld in, verbondenheid: om de ziel van de ander en de missionaire kerk.

Het project wordt gehouden van zondag 3 maart tot en met zondag 21 april 2019: de veertigdagentijd. Pasen is bij uitstek het Feest van Genade!

Elke zondag in deze periode is er een themadienst over de hiervoor genoemde thema's. Ook de gastpredikanten volgen in deze periode het project. Tijdens het project werken we vanuit het werkboek 'Feest van Genade'. Hierin staat materiaal voor de diensten, stille tijd thuis, voor de bijbelkringen en het kind- en jeugdwerk. Elke pastorale eenheid (elk adres) ontvangt in februari een boekje. Deze zullen onder naam worden uitgedeeld op zondag 17 en 24 februari 2019. Die zondag niet aanwezig dan zorgen wij dat deze bij u thuiskomt.

Een onderdeel van het project is ook stille tijd. Om thuis elke dag met het boek aan de slag te gaan. Per dag is er een stukje tekst, een bijbelgedeelte, verwerking en gebed. Deze zijn geschreven voor jongeren en volwassenen. Vaak wordt stille tijd individueel gedaan. Wij nodigen u uit om het thuis samen aan tafel te doen, na bijvoorbeeld de maaltijd. De bijbelteksten lezen uit de Bijbel in gewone taal, een verwerking of gebed kan ook een mooie, goede invulling zijn om ook jonge kinderen bij stille tijd te betrekken.

Ook binnen de catechese, jeugdkerk, kindernevendienst en OnTrack zal het project gevolgd worden. Naast de diensten en stille tijd worden er ook speciale kringen opgezet die in die periode wekelijks bij elkaar komen. U kunt daar meer over lezen onder het kopje bijbelkringen. Meldt u daar van harte voor aan. Jong en oud, iedereen is welkom en wij hopen van harte dat mooie kringen kunnen vormen.

Daarnaast is het goed om elkaar in die periode ook op een andere manier te ontmoeten. De onderlinge verbondenheid met elkaar te versterken door diverse activiteiten. Onder het kopje activiteiten kunt u tijdens het project de diverse activiteiten lezen. Denk daarbij aan een ouderenmaaltijd, kindertheater en een mannenwandeling. Voor jong en oud is er zeker een ontspannende activiteit waar ontmoeting centraal staat.

Heeft u vragen, aarzel ze niet om ze aan ons te stellen. U kunt u vragen doorgeven via het contactformulier aan Janneke Roseboom of Wilma Zwanenburg. Klink op de naam om naar het contactformulier te gaan van die persoon.

Hartelijke groet,
ds. Roelof de Wit, Maaike Bikker, Wilma Zwanenburg en Janneke Roseboom