Home > Vorming en Toerusting > paulus een biografie

Roelof de Wit

PAULUS EEN BIOGRAFIE

Hij geldt als een van de belangrijkste figuren uit het christendom, en heeft als geen ander bijgedragen aan de verspreiding ervan: de apostel Paulus. Maar wie was hij eigenlijk? Was hij wel een apostel? Sommigen hadden daar hun vragen bij. Niet alleen toen, maar ook nu wordt hij zowel geprezen als verguisd. Zijn brieven gelden als moeilijk, saai, dor en volgens sommigen ook achterhaald. Weer anderen lopen met hem weg, of gaan met hem aan de haal.

De vooraanstaande nieuwtestamenticus N.T. (Tom) Wright heeft zich uitvoerig verdiept in Paulus’ brieven en de wereld waarin hij leefde.
Eerder schreef hij een zeer omvangrijke Paulusstudie (1700 pagina’s in 2 banden), en nu heeft hij een zeer leesbare biografie geschreven van ongeveer 450 bladzijden. Het boek is lovend ontvangen, en gelukkig ook in het Nederlands vertaald.
Het helpt om deze apostel te begrijpen, om zicht te krijgen op wat hem dreef en wat hij ook nu te zeggen heeft.
Op drie woensdagochtenden lezen en bespreken we (delen uit) dit boek van 10:00 - 11:45 uur in het Kerkelijk Centrum. Boekgegevens: Tom Wright, Paulus. Een biografie. Van Wijnen, Franeker 2019 € 29,95

Roelof de Wit is predikant van het Kerkelijk Centrum te Ermelo.

Datum: woensdagen 23 sep., 7 okt. en 28 okt. 2020
Locatie: Kerkelijk Centrum