Home > Oude Kerk > Wijkindeling

Wijkindeling

De kerkwijk van de gemeente van de Oude Kerk omvat volgens onderlinge afspraak een aantal straten in Ermelo.

Het gaat erom waar je je thuis voelt.
Het gaat niet echt om een harde indeling tussen de kerkwijken. . Elke wijkgemeente heeft een eigen benaderingswijze van hetzelfde doel: Je geloof in God beleven en uitdragen.
Om een ieder toch te laten proeven van de benaderinsgwijze van een andere kerkwijk, zijn alle aangesloten dominees een of twee maal per jaar te gast als voorganger in de Oude Kerk.
Je kunt je aangesproken voelen door de benadering, door de predikant, door de mensen die er komen, door de geboden faciliteiten enz.
In elk geval is het overschrijven naar een andere kerkwijk een eenvoudige administratieve handeling.

De straten zijn onderverdeel in 10 secties, waar weer een ouderling, pastoraal medewerker, diaken en bezoekdames aan zijn toegewezen.
De mensen die van andere wijkgemeenten zijn overgeschreven naar de Oude Kerk worden ook meegenomen in de sectieverdeling.

Klik hier om de wijkindeling op adres te bekijken