Home > Oude Kerk > Nieuws

Nieuws van rondom de Oude Kerk

voor de zondagen 6 en 13 november

Kerkdiensten
Op zondag 6 november werkt het Hervormd Kerkkoor mee aan de dienst van 10.00 uur. Deze maand starten we ook weer met de gezamenlijke diensten met de Immanuelkerk. Op 13 november is er een dienst in de Immanuelkerk en op 27 november in de Oude kerk. De middagdiensten beginnen steeds om 17.00 uur.

Kostersdienst.
Op 6 november is Fennie Wouda onze kosteres en op 13 november verzorgt Goos Eikelboom de kostersdiensten
.
Schriftlezingen.
Op zondag 6 november worden de schriftlezingen verzorgd door Joke van den Berg en op zondag 13 november is Stan van Bosbeek onze lector.

Kinderoppas.
Op 6 november wordt de oppas verzorgd door Elsbeth Verhoef en o p 13 november door Mathilde van Vugt en Renee v.d. Berg.

Hulpdienst Oude Kerk.
Voor al uw hulpvragen of als u vervoer nodig hebt naar de kerkdiensten kunt u terecht bij onze hulpdienst. Bel of e-mail gerust! Evert van Beekhuizen, tel. 06 – 13.84.44.19 e-mail evbeekhuizen@b-i-m.eu .

Gift.
Via ds. Priem is een gift ontvangen van €50.- voor de wijkkas van de Oude Kerk. Hartelijk dank hiervoor!

Koffieochtenden.
Wekelijks organiseren we koffieochtenden in de Hoeve. Iedereen die zin heeft in koffie en ontmoeting is van harte welkom. Iedere woensdag van 10 tot 11 uur is De Hoeve geopend en staat de koffie klaar.

Klein Avondmaal
Op woensdag 9 november houden we weer het Klein Avondmaal voor wie deelneming aan (het avondmaal in) de eredienst bezwaarlijk is geworden. Het begint om 15.00 u. en na afloop drinken we een kopje koffie of thee met elkaar. U bent van harte welkom!

Veluwe FM: Religieus muziekprogramma ‘Putten uit de Bron’.
Het programma wordt iedere zondag uitgezonden van 12.00 tot 14.00 via radio Veluwe FM (op de radio op 105.0 FM) of is online te volgen via veluwefm.nl. Het is een goed beluisterd programma op de Veluwe, in Nederland en zelfs ver daarbuiten. Samen met vier andere collega’s mag ik dit programma presenteren , wat ik al heel veel jaren met veel liefde doe.
In de uitzending kunt u luisteren naar verzoekjes die zijn aangevraagd en in de overgebleven tijd worden de liederen door ons zelf uitgekozen. Tijdens de uitzending wordt verteld hoe u zelf een verzoekje kunt aanvragen. Bijv om iemand te feliciteren of te bemoedigen. Wij hopen altijd dat er veel verzoekjes binnenkomen! Misschien kent u het programma al en anders hoop ik dat u, nadat u dit hebt gelezen, er zeker een keer naar gaat luisteren. Het is iedere week weer de bedoeling om een programma van en voor de luisteraars te maken, met liederen die getuigen van Gods trouw en liefde, waar mensen hoop en kracht uit kunnen putten. Een herhaling van het programma is iedere zondagavond te beluisteren vanaf 20.00 uur via hervormd-Ermelo.nl, doorklikken naar kerkdiensten, Venster NK. En via Veluwefm.nl kunt u ook terug luisteren. Misschien wilt u nog wat vragen, u mag mij altijd bellen. 0341-554455. Ik vond het fijn om dit met u te delen. zie  https://veluwefm.nl/puttenuitdebron/ Hartelijke groeten,
Zwanie v.d. Kamp

Wandeling zaterdag 12 november
Wandelgroep Oude Kerk organiseert op zaterdag 12 november a.s. wederom een gezellige mooie wandeling. We starten om 10.00 uur vanaf de Hoeve. De wandeling duurt tot ongeveer 12.30 uur. We lopen in een rustig tempo, iedereen van jong tot oud is welkom en vooraf opgeven hoeft niet. De wandelingen van de Wandelgroep staan in het teken van elkaar ontmoeten en genieten van de mooie natuur. Iedereen die dit leest en wil en kan lopen, is van harte uitgenodigd om mee te wandelen. We organiseren de wandelingen op steeds de tweede zaterdag van de maand.

LH.

Deel op Deel op