Home > Oude Kerk > Nieuws

Nieuws van rondom de Oude Kerk

voor de zondagen 22 en 29 januari 2023

Kerkdiensten.
Op zondag 29 januari zal er om 17.00 uur een gezamenlijke middagdienst gehouden worden in de Oude Kerk. In deze dienst is de voorganger Ds P. Vroegindeweij en muzikale medewerking wordt verleend door Clara de Vries, sopraan en Joke Hooikammer-de Graaf, orgel en piano.
Clara de Vries zingt een deel uit het Magnificat van Bach, het ” Vater Unser” van Krebs, een gebed van Faure, Laudate Dominum van Mozart en ”The Lord bless you” van Rutter. De dienst krijgt de liturgische vorm van een vesper. U bent allen van harte welkom om deze bijzondere dienst bij te wonen.

Beroepingswerk
De beroepingscommissie heeft verschillende keren contact gehad met een te beroepen predikant. Zij hebben diensten bekeken en bijgewoond, zijn bij de predikant thuis geweest en de wijkkerkenraad voorgesteld hem te beroepen. Uiteindelijk heeft de predikant jammergenoeg aangegeven toch in zijn huidige standplaats te willen blijven.

Voedselbank - inzameling en ook punten sparen (DE).
Als gemeenteleden van de Oude Kerk kunnen we een bijdrage leveren aan mensen die het financieel moeilijk hebben (zie artikel kerkblad onder diaconie). Op zondag 29 januari 2023 staan er lege kratten van de voedselbank. Wilt u mee helpen om de kratten te vullen door de volgende producten mee te nemen:
1`pak lang houdbare halfvolle melk, 1 St. kaas 400 gram, plakjes kaas 200/300 gram, boter
Halvarine, bak en braad flacon 500 nl, Nasi- bami kuiden, koffiepads, luiers maat 5 of 6.
De punten van Douwe Egberts kunt u ook inleveren. Dan sparen we samen voor koffie voor de voedselbank. Cadeaukaarten AH, Plus of Jumbo (voor (dag) verse producten). Alvast bedankt.
In de hal van de kerk staan weer kratten waarin u de producten kunt deponeren, maar u kunt uiteraard uw product ook geven aan een van de diakenen die daar aanwezig zijn. Wij hopen dat u mee wilt doen met deze concrete vorm van hulpverlening.
Alvast bedankt
Informatie: Cöordinator Voedselbank Ermelo: Gijs van Norden.

Kostersdienst.
De kostersdiensten worden op zondag 22 januari verzorgd door Goos Eikelboom en op zondag 29 januari neemt Fennie Wouda die voor haar rekening.

Schriftlezingen.
Op 22 januari verzorgt Elise Lengkeek de schriftlezingen en op 29 januari is dat Bob Roukema.

Kinderoppas.
Mathilde van Vugt en Renee v.d. Berg verzorgen de oppas op 22 januari en op 29 januari is dat Karin v. Aller.

Gift.
Pastoraat medewerkster Marjo Foppen ontving bij een pastoraal bezoek EUR 5,- voor de Oude Kerk. Hartelijk dank hiervoor.

Huwelijksjubileum.
Op 28 januari hopen de heer G.H.P.Hol en mevrouw G.Hol-Visser te gedenken dat zij 40 jaar getrouwd zijn. Hartelijk gefeliciteerd met uw jubileum en een fijne dag toegewenst met uw dierbaren.

Hulpdienst Oude Kerk.
Voor al uw hulpvragen of als u vervoer nodig hebt naar de kerkdiensten kunt u terecht bij onze hulpdienst. Bel of e-mail gerust!
- Evert van Beekhuizen, tel. 06–13.84.44.19 e-mail evbeekhuizen@b-i-m.eu .

Koffieochtenden.
Wekelijks organiseren we koffieochtenden in de Hoeve. Iedereen die zin heeft in koffie en ontmoeting is van harte welkom. Iedere woensdag van 10 tot 11 uur is De Hoeve geopend en staat de koffie klaar.

LH.

Deel op Deel op