Home > Oude Kerk > Activiteiten

Oude Kerk

De kinderhoek voor zondag 5 juli 2020

Dag jongens en meisjes!!

De laatste keer dat we met elkaar naar de kerk mochten was zondag 15 maart. We gaan nu al 16 weken niet meer naar de kerk en dat blijft vreemd.
Gelukkig komen er steeds meer kleine veranderingen en mogen er vanaf 1 juli 100 personen naar de kerk.
Misschien is er al iemand naar de kerk geweest die je kent.

Het juk is zacht, de last licht matteus 11: 25 -30

Jezus begon te praten. Eerst bad Hij tot zijn Vader in de hemel.
“God, U bent mijn Vader”, zei Hij, “en U bent ook de Heer, de Koning, van de hemel en van de aarde. Daar ben Ik heel erg blij om! Soms, God, is het net alsof U de kinderen meer laat weten dan alle wijze mannen van de wereld. Dat is heel bijzonder!”
“Jullie moeten weten”, zei Jezus, “dat mijn Vader in de hemel alles aan Mij heeft gegeven. Ik ben op aarde gekomen zodat jullie God goed leren kennen. Ik kan jullie over de Vader vertellen. God wil er zijn voor alle mensen!

En daarom: kom maar bij Mij als je het moeilijk vindt om te doen wat God wil, of als je heel erg moe bent. Bij Mij kun je uitrusten en kun je weer voelen hoe het leven ook kan zijn; licht en zacht, blij en levendig.
Soms is het alsof je een juk op je schouders hebt, dat zo zwaar is, dat je er krom van gaat lopen. Kom maar bij Mij, want bij Mij is de last licht en het juk zacht; het juk drukt hier niet zwaar. Wat Ik van je vraag is niet moeilijk, en niet zwaar. Hier bij Mij kun je rust vinden.”

Dit is het Woord van God

Vraagje:
  • Jij hebt het vast wel eens heel druk. Waar vind jij rust? Hoe kan Jezus jou rust geven?
  • Jezus gehoorzamen is niet altijd gemakkelijk. Toch geeft het je rust. Als jij een mooie tekening wilt maken, kost dat ook inspanning. Als jij kampioen wilt worden, kost dat training. Soms kost je iets moeite, maar levert het iets heel moois op. Wat betekent het voor jou dat Jezus, de Overwinnaar, je helpt?

We komen tot rust bij Jezus en leren meer van hem door te luisteren naar zijn gelijkenissen en te zien welke wonderen hij heeft gedaan.
Het is belangrijk naar Gods woorden te luisteren en eruit te leven.
Jezus vraagt niet het onmogelijke : hoe reageert de juf / meester op school of de trainer als je iets moeilijks moet doen en het lukt niet. Worden ze boos? Laten ze je het wel tien keer overdoen? Of zeggen ze: ‘we zullen het samen proberen, ik help je een beetje’. En als het niet lukt: ‘goed geprobeerd, misschien gaat het later wel goed, we gaan iets anders doen’. De Farizeeën worden boos als de mensen zich niet aan al hun regels hielden, die veel te moeilijk waren. De mensen rond Jezus zijn er moe en verdrietig van. Ze denken: wij kunnen zeker niet van God houden. Jezus zegt: Kom maar bij Mij. Ik zal jullie helpen. Als je op Mij vertrouwt, komt het goed. Dan word je rustig en kun je gelukkig leven.

Hier gaat het verhaal vandaag over.
Je kunt er ook iets over maken of knutselen.
Bekijk het filmpje.

Een hele fijne zondag met elkaar en hopelijk tot snel.

De groeten van de juffen Nicole en Inge

Blad1

Blad 2

Blad 3

Blad 4

Blad 5

Blad 6

Blad 7

Deel op Deel op

Zondag 5 juli 2020 10:00
Oude Kerk

Zoek activiteit

Van
Tot

APR

Jongerenwerkvacantie 26 okt - 3 nov 24

aanmelden voor 30 april 2024
bij Wilma Knoppersen

minder
MEI

Elke woendag koffie en ontmoeting

elke woensdagmorgen 10:00 uur
De Hoeve

meer
MEI

Opening expositie met werk van Maarten 't Hart

Opening expositie met werk van Maarten 't Hart. Tijdens deze opening vindt toelichting op de kunstwerken plaats en klinkt er muziek. Aanvang 14.00 uur.

-------------------------------------------------------------------------------------
Komende activiteiten in De Muzerije:

Zaterdag 18 mei van 14.00 uur tot 14.30 uur: schilderijconcert.

Zaterdag 25 mei van 14.00 uur tot 14.30 uur: schilderijconcert.

Zaterdag 1 juni: concert door Merel Leijen (harp) en Gerrit 't Hart (clavecimbel en secretaire-orgel). Aanvang 15.30 uur.

Zaterdag 21 september: concert door Victor Pirir Avila (blokfluit en clavecimbel) en Gerrit 't Hart (secretaire-orgel en clavecimbel). Aanvang 15.30 uur.

Zaterdag 9 november: concert door Magda Jonkers (fluit) en Gerrit 't Hart (secretaire-orgel en clavecimbel). Aanvang 15.30 uur

Zaterdag 14 december: concert door Kleinkoor Ermelo, onder leiding van Gerrit ’t Hart. Aanvang 15.30 uur.
zaterdag 11 mei 2024 14:00 uur
De Muzerije, Telgterbuurtweg 29, Ermelo