Home > Oude Kerk > Activiteiten

De Muzerije, Telgterbuurtweg 27 Ermelo

Concert in de Muzerije 19 sep 2020 14:30

Beste mensen,

Nu er weer mogelijkheden zijn willen wij na een periode van stilstand de concerten in De Muzerije hervatten. Uiteraard wel met enkele aanpassingen die voortvloeien uit de richtlijnen die bij het geven van uitvoeringen van kracht zijn.

Een eerste aanpassing is dat de concerten, voor zover mogelijk en zolang het nodig is, tweemaal gegeven worden. Rekening houdend met de onderlinge afstand die gehouden moet worden en de daarmee samenhangende inrichting van De Muzerije, kunnen wij immers per concert minder bezoekers ontvangen. Om zoveel mogelijk muziekliefhebbers toch in de gelegenheid te stellen de concerten bij te wonen hebben wij voor deze oplossing gekozen.
De tijdstippen waarop de concerten plaatsvinden, namelijk 14.30 uur en 16.30 uur zijn zo gekozen, dat er tussendoor ruimschoots geventileerd kan worden en waar nodig gewerkt kan worden aan ontsmetting.

Een tweede aanpassing betreft het volgende: om een evenwichtige verdeling van het aantal bezoekers per concert te bewerkstelligen willen wij u vragen wanneer u van plan bent een concert te bezoeken, dit van tevoren aan te geven. Dit kan zowel telefonisch (0341-562762) als per e-mail. Fijn als u dan tevens vermeldt met hoeveel personen u denkt te komen en welk tijdstip uw voorkeur heeft.

Dan nu de aankondiging van het concert dat we graag willen houden op zaterdag 19 september aanstaande.:
Niet het voltallige Sweelinck Ensemble zal meewerken, zoals eerder aangekondigd, maar vanwege de beschikbare ruimte zullen enkele leden van dit ensemble zich instrumentaal laten horen.
Het gaat om de blokfluitiste Femke Vermaas en Janko Fraanje, die het clavecimbel en het secretaire-orgel zal bespelen.
Het programma dat zij aanbieden ziet er aantrekkelijk uit: een muzikale wandeling van Sweelinck naar Bach.
De aanvang van de concerten is, zoals hierboven al genoemd, 14.30 uur en 16.30 uur. De toegang is vrij. Na afloop zal worden gecollecteerd.

Graag tot ziens in De Muzerije!
Greetje en Gerrit 't Hart

Deel op Deel op

zaterdag 19 september 14:30 uur
De Muzerije, Telgterbuurtweg 27 Ermelo

Zoek activiteit

Van
Tot

Hoevemaaltijd 19 april 2024

vrijdag 19 april 2024 17:45 uur
De Hoeve

minder

Concert in de Muzerije op 20 april 2024

Beste mensen,
Op zaterdag 20 april zal er in De Muzerije een concert worden gegeven door:
- Rosa Ligtermoet (sopraan),
- Peter Ligtermoet (viool),
- Geraldine Ligtermoet (viool) en
- Gerrit 't Hart (secretaire-orgel en clavecimbel.) Aanvang 15.30 uur.

Er zal muziek klinken van onder meer Händel, Ritter en Leclair.

De toegang is vrij, na afloop wordt een bijdrage gevraagd ter bestrijding van de kosten.

Van harte welkom,

Greetje en Gerrit 't Hart

-------------------------------------------------------------------------------------
Komende activiteiten in De Muzerije:

Zaterdag 11 mei: Opening expositie met werk van Maarten 't Hart. Tijdens deze opening vindt toelichting op de kunstwerken plaats en klinkt er muziek. Aanvang 14.00 uur.
Zaterdag 18 mei van 14.00 uur tot 14.30 uur: schilderijconcert.
Zaterdag 25 mei van 14.00 uur tot 14.30 uur: schilderijconcert.

Zaterdag 1 juni: concert door Merel Leijen (harp) en Gerrit 't Hart (clavecimbel en secretaire-orgel). Aanvang 15.30 uur.

Zaterdag 21 september: concert door Victor Pirir Avila (blokfluit en clavecimbel) en Gerrit 't Hart (secretaire-orgel en clavecimbel). Aanvang 15.30 uur.

Zaterdag 9 november: concert door Magda Jonkers (fluit) en Gerrit 't Hart (secretaire-orgel en clavecimbel). Aanvang 15.30 uur

Zaterdag 14 december: concert door Kleinkoor Ermelo, onder leiding van Gerrit ’t Hart. Aanvang 15.30 uur.
zaterdag 20 april 2024 15:30 uur
De Muzerije, Telgterbuurtweg 27, Ermelo