Home > Oude Kerk > Huwelijksdiensten

Huwelijksdiensten

Huwelijksdiensten.

De Oude Kerk is een gebouw van meer dan 1000 jaar oud. Het is zeer geschikt als locatie voor de kerkelijke bevestiging van een huwelijk. Velen zijn jullie in de loop der eeuwen hierin voorgegaan.

Sinds 2022 is de Oude Kerk net als De Hoeve ook aangewezen als trouwlocatie voor een burgerlijk huwelijk.

Ben je gemeentelid:
Wie in de kerk wil trouwen, wende zich ruim van tevoren tot de predikant van de wijk waar,
hetzij bruid, hetzij bruidegom (of beiden) bij hoort, of van de wijk waar de voorkeur naar uitgaat.
Vervolgens kun je contact opnemen met het Kerkelijk Bureau voor het regelen van de praktische zaken.

Kom je van buiten onze gemeente,
dan kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met het kerkelijk bureau. Op de pagina van het Kerkelijk bureau kun je zien wie je wanneer kunt bellen, of waar naartoe je kunt mailen. Dan wordt je een checklist toegestuurd om je gelegenheid te geven om uitgebreid over de vele mogelijkheden na te denken. Hoe je die grote dag graag gezien zou hebben.

Daarna kun je opnieuw contact opnemen met het kerkelijk bureau om alle wensen door te nemen.
Ook kan een kostenindicatie voor het gewenste gebeuren worden gegeven.

Zo'n checklist omvat in grote lijnen:
- een dominee, breng je die zelf mee, of doe je een beroep op onze gemeente. (dan even contact opnemen met dominee Verbaan via de mail: predikant.ok@hervormd-ermelo.nl
- wil je gebruik maken van de kerk; wat ben je dan van plan met de opstelling, aankleding, bloemen, e.d.
- wil je gebruik maken van het orgel.
- Wil je gebruik maken van de beamerfaciliteit voor zowel het vertonen van beeld en/of het afspelen van muziek.
- Wil je een video-reportage van de plechtigheid.
- wat ben je van plan na de dienst.

Bijgewerkt tm 2022-04-10