Home > Nieuwe Kerk > Actie Tafeldelen

Opbrengst voor “Zum Gewächshaus” in Lankow

Actie Tafeldelen

Wie de nieuwsbrieven van de Familie de Wit regelmatig leest, heeft in de afgelopen tijd al veel kunnen lezen over de aanschaf van, en de plannen rondom het “Gewächshaus”.

Schwerin Lankow verlangt naar een ontmoetingsplek….

zo berichten Gerard en Janneke afgelopen zomer. En op 11 juli 2023 was het dan zover: het koopcontract werd getekend. De aanschaf van het “Gewächshaus was een feit.

“In het Gewächshaus willen we een plek bieden waar mensen geloof, hoop en liefde proeven die van God komt en hen hongerig naar Hem maakt”. We willen mensen een plek bieden waar ze zich kunnen ontwikkelen/groeien (=wächsen in het duits) door mee te werken of in gesprek te komen. Mensen hebben de mogelijkheid daar God te proeven en te zien dat Hij goed is, zodat ze in een relatie met Hem groeien. Dit gebeurt concreet door bijvoorbeeld Bijbelstudie, ontbijtmomenten, muziek en gesprekken.

Prachtige toekomstplannen waar u meer over kunt horen tijdens de gemeente-avond op 6 februari.

Om het uitvoeren van deze plannen mogelijk te maken is er veel geld nodig. De thuisfrontcommissie van Gerard en Janneke, en de deelgenotengemeenten die bij hen betrokken zijn, waaronder ook onze gemeente, willen er met elkaar hun schouders onder zetten om deze plannen te helpen realiseren. Hiervoor willen wij (verschillende) actie(s) voeren.

Eén van deze acties zal zijn: Tafel Delen! en staat gepland voor D.V. zaterdag 16 maart.

Deze actie willen we als volgt vormgeven:
  1. Vindt u het leuk om gasten te ontvangen en voor hen te koken (en dit hoeft echt geen culinair hoogstandje te zijn, denk bijv. aan een heerlijke hollandse stamppot of een andere eenvoudige maaltijd die u graag uw gasten voorzet), om zo onder het genot van een maaltijd met elkaar in contact /in gesprek te zijn?

Dan kunt u zich bij ons aanmelden. Graag horen we dan van u hoeveel gasten u kunt /wilt ontvangen.

2. Vindt u het leuk om bij iemand te gast te zijn, en zo (misschien sinds lange tijd weer eens) samen met anderen rond de tafel te zitten om samen te eten en te praten?

Dan kunt u zich bij ons aanmelden. Graag horen we dan van u met hoeveel personen u te gast zou willen zijn.

3. U wilt graag meedoen aan deze actie, en het maakt u niet uit of u als gastheer/gastvrouw zorgt voor een maaltijd, of als gast bij iemand aanschuift? Dit kunt u aangeven bij uw aanmelding.

4. Vindt u het leuk om iemand te verrassen met een maaltijd bij een gastvrouw/heer/gezin? Dat kan! Er zijn cadeaubonnen beschikbaar die u bij ons op kunt halen en die u aan iemand cadeau kunt doen. Zie contactgegevens. (graag horen we van u door wie er gebruik gemaakt gaat worden van deze bon, zodat wij de nodige informatie aan deze persoon kunnen doorgeven)

5. Kunt of wilt u niet meedoen aan deze actie, maar wilt u toch een financiële bijdrage geven? Dat kan! Onderaan dit bericht vindt u hiervoor de gegevens.
    Vermeld hierbij: Gift Gewächshaus fam de Wit
Van de gastvrouw/heer/gezin vragen wij als bijdrage het financieren van de door hen te bereiden maaltijd. Dit kunt u dus geheel naar eigen wens invullen.
Van de gasten vragen wij een bijdrage voor de maaltijd die hen aangeboden wordt. Richtprijs hierbij is 15,00 euro, maar meer of minder (naar draagkracht) is ook goed. Dit bedrag kunt u, als u zich opgegeven hebt, voldoen via het hieronder vermelde bankrekeningnummer, onder vermelding van: Gast (graag hierbij uw naam vermelden)

Bankrek.nr.: NL29RABO3177488770 t.n.v. B. van den Berg (voor betaling maaltijd, cadeaubon, of evt gift)

Zoals al vermeld: de datum voor deze actie is D.V. zaterdagavond 16 maart.

Aanmelden graag voor vrijdag 1 maart. Vermeldt hierbij uw e-mailadres en/of
telefoonnummer.

Dit kan via e-mail: bert_berthilde@hotmail.com of door te bellen:
06-25592779 (Berthilde van den Berg)

Voor 16 maart hoort u dan van ons wie en hoeveel mensen u te gast krijgt, of bij wie u verwacht wordt. Mochten er problemen zijn wat betreft vervoer, meldt u dat gerust, voor vervoer kan gezorgd worden.

Wij hopen op heel gezellige, waardevolle, verbindende en bemoedigende ontmoetingen terwijl u samen uw tafel en uw maaltijd deelt! Dan is de actie, ongeacht de opbrengst, wat ons betreft al geslaagd!

Een hartelijke groet, van de Zendingsstuurgroep.