Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2020-17

9-10-2020

wijknieuws nr 17 van 2020

Met het oog op de zondag
Komende zondag ben ik vrij. De week daarna rouleren we als voorgangers en sta ik op het rooster in de Oude Kerk. Op 1 november hebben we de 3e themadienst van ons jaarthema ‘Groeien in gebed’. Dan gaat het over vragen en voorbede. Een groot deel van ons gebed wordt gevuld met dingen die wij aan God vragen, voor onszelf en anderen. Wat vragen we wel en wat niet? Mag je alles vragen? Daarover schreef Corrie ten Boom prachtige woorden: ‘Als je zorgen te klein zijn om voor te bidden, zijn ze ook te klein om je erdoor te laten belasten.’

Omzien naar elkaar
Verschillende gemeenteleden kampen met ziekte, sommigen ernstig, anderen minder ernstig. Het valt me elke keer op hoezeer het medeleven vanuit de gemeente goed doet. Als een warme deken te midden van een onzekere tijd.

‘U bent altijd mijn schuilplaats geweest. Laat mij wonen in uw tent, veilig verscholen onder uw vleugels’ (Psalm 61). Zijn kracht en nabijheid toegewenst.

Jubileum
Op 15 oktober 1980, alweer 40 jaar geleden, gaven Albert Strijker en Janneke Schouten elkaar het jawoord. Vele jaren volgden, onder Gods hoede, jaren van inzet en zegen - tot op de dag vandaag. Daar zijn we heel dankbaar voor. Een hartelijke gelukwens voor jullie, samen met allen die bij jullie horen. Gods zegen op jullie verdere levensweg.

Bedankt
Graag willen we iedereen bedanken voor de vele kaarten, telefoontjes en bezoekjes na het overlijden van onze dochter Ria. Het heeft ons heel veel goed gedaan en kracht gegeven in deze moeilijke tijd. Nogmaals heel veel dank.
Reijer en Corrie van Beek

Bloemen
Op zondag 27 september jl. werden de bloemen dankbaar bij ons thuis in ontvangst genomen. En de bloemen van zondag 4 oktober zijn gebracht bij Bea Lam.

Catechisatie
Follow Me: gezien de ontwikkelingen hebben we besloten om de start een paar weken op te schorten. Na de herfstvakantie hopen de draad op te kunnen pakken (maandag 26 oktober). We denken na over na over een van de kernvragen die God in de Bijbel stelt: waar ben je? Daarachter zit zijn zoekende liefde. We hopen op mooie en gezegende ontmoetingen.

Vrouwenwandeling
Dames van het KC,
Op 31 oktober is het weer tijd voor de liefhebbers van een wandeling. Wij willen dan starten in Putten aan de Oude Nijkerkerweg 34 waar we om 10.30 uur verwacht worden. Gezamenlijk gaan we dan naar het beginpunt van een klompenpadwandeling en lopen een gedeelte van het pad. Daarna is de lunch bij het eerder genoemde adres, waar we een grote ruimte tot onze beschikking hebben. Zo kunnen we elkaar op een ontspannen en sportieve manier ontmoeten. We hopen om 14.30 uur af te sluiten. Wanneer je het te ver vind om te fietsen, vraag wie er gaan en kom samen met een auto. De kosten voor dit uitje zijn € 3,-. Je mag je op geven voor deze wandeling bij Willy (06-19479378) of Geke (06-13097946).

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand september is € 307,25, waarvan € 10,- voor de bloemendienst. Alle gevers hartelijk bedankt. Dames ook bedankt voor het ophalen. De volgende keer is op 28 oktober om 14.00 uur in het K.C.
Vriendelijke groet, Anneke

Giften
Pastoraal medewerker Johan Roepman ontving € 40,- voor de kerk. Hartelijk dank daarvoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
Graag wil ik u en jullie bedanken voor de vele felicitaties die ik ontving voor mijn verjaardag. Vele malen klepperde de brievenbus. Er spreekt een hartelijke verbondenheid uit. Ook hebben we genoten van de prachtige bloemen uit de kerk.
Met een hartelijke groet,
R.F. de Wit