Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws nr. 6

15-03-2019

wijknieuws nr 6

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Met het oog op de zondag
Komende zondag is de derde themadienst van ons gemeenteproject: Feest van genade. God heeft zijn Zoon gegeven, en in Hem een nieuw begin gemaakt. Door genade mogen wij daarin delen, en ontvangen we in Christus een nieuw leven. Op 31 maart gaat het over het vierde thema: met heiliging de wereld in. In verbondenheid met Christus ontvang je een nieuw leven. Wie in Christus is, is een nieuwe schepping. Dat nieuwe leven wil God door zijn Geest verder uitwerken. Dat gaat niet zonder slag of stoot. In Galaten 5 spreekt Paulus over de strijd tussen Geest en vlees. Het is een weg met vallen en opstaan, waarbij God ons door zijn Geest wil leiden.

Omzien naar elkaar
Verder denken we ook aan anderen die een moeilijke weg moeten gaan, en wensen hen veel geduld en sterkte toe. En bovenal de nabijheid en kracht van God, bij wie we beschutting mogen vinden.
‘Onze ziel verwacht de Here, Hij is onze hulp en ons schild. Want ons hart is in Hem verblijd, omdat wij op zijn heilige Naam vertrouwen. Laat Uw goedertierenheid over ons zijn Here, zoals wij op U hopen’. (Psalm 33)

Bloemen
Op 3 maart zijn de bloemen bezorgd bij mw. Baak-Tates,. En op 10 maart ontving echtpaar Bleijenberg, de bloemen.

Feest van genade
Van verschillende kanten hoor ik mooie berichten over het project. Zowel op de verschillende kringen als ook thuis met het boekje zijn er mooie momenten. Deze weken zijn er ook allerlei activiteiten, voor jong en oud.
Aan dit project zijn ook kosten verbonden. Mocht u een gift willen geven, dan kan dat via de groene collectebussen met het projectlogo: deze staan op de tafel in de voorhal van het KC. Ook zullen deze bij alle activiteiten neergezet worden. Giften kunnen ook overgemaakt worden op rekeningnummer NL 06 RABO 0317 7015 25, o.v.v. 'Gemeenteproject Kerkelijk Centrum'.

Uit de kerkenraad
De afgelopen jaren was er op de ochtend van Goede Vrijdag een dienst speciaal voor de kinderen, om stil te staan bij het lijden en sterven van de Here Jezus. Nu de pilot van de kliederkerk loopt (die zich richt op dezelfde doelgroep) is besloten dat de ochtenddienst op Goede Vrijdag vervalt.
Besloten is dat de kapstokken uit de voorhal binnenkort achterin de kerkzaal komen te staan, zodat er meer ruimte ontstaat tijdens het koffiedrinken. De achterste rijen stoelen in de kerk zullen daarom verdwijnen. Voor wie daar altijd zijn of haar plekje had: elders in de kerk is vast nog wel een plek te vinden.

Beeld en geluid
Sinds een aantal weken zijn de diensten ook via internet te bekijken en is er een nieuwe geluidsinstallatie. De praktijk wijst uit dat het nog niet vlekkeloos verloopt. Er wordt hard gewerkt om de problemen op te lossen. Hopelijk worden deze snel verholpen en functioneert het geheel, zowel thuis als in de kerk, naar behoren.

Ontmoetingsmiddag voor ouderen
Dinsdagmiddag 2 april zal er weer een ontmoetingsmiddag voor ouderen zijn in het Kerkelijk Centrum. Wij beginnen om 15.00 uur en hopen de middag te sluiten rond 17.00 uur. Deze middag zal in het teken staan van het thema Feest van Genade. Mevr. M. Priem zal aan de hand van haar schilderijen over dit thema ons het een en ander vertellen en laten zien. Onze wijkpredikant ds. R.F. de Wit zal voor een meditatie zorgen.
Wij als Bezoekdienst nodigen u van harte uit en zoals gewoonlijk zijn ook gasten van harte welkom! Mocht u vervoer nodig hebben, dan kunt u dit doorgeven aan Eva van den Berg of Doortje van Dasler.
We hopen dat we zo met elkaar weer een fijne middag mogen hebben, waarin de ontmoeting centraal staat. Graag tot ziens dinsdag 2 april a.s. in het Kerkelijk Centrum om 15.00 uur.
De Damesbezoekdienst

Sponsorwandeling JWV Slowakije
Wanneer : D.V. 30 maart 2019
Start : 10.00 uur vanaf kerkplein KC (Vanaf
9.45 staat koffie/thee/limonade voor u klaar)
Afstand: 8 kilometer
Kosten : € 5,- ( of meer)
Voor wie : voor iedereen die van wandelen houdt en dit goede doel wil steunen
Aanmelding: intekenlijst in de voorhal of via het bericht bij "activiteiten"

Mannenwandeling
Wij hebben voor de mannen van het KC een wandeling georganiseerd. Het is een lange wandeling van ongeveer 10 kilometer in de omgeving. Deze wandeling staat ook in het teken van “Feest van genade”. Onderweg treft u een aantal sprekers die hierover wat te vertellen hebben. Start en einde is hier in het KC.
Deze middag van ontmoeting is gepland op 6 april en start om half twee. Je kunt je hiervoor opgeven door je gegevens te noteren op lijsten die in de voorhal klaarliggen t/m 31 maart a.s. De kosten voor deze middag (eten en drinken) bedragen € 5,-.
Wij hebben er zin in, wij hopen jullie ook!
Namens Tony, Gert, Kars, William en Hans: van harte welkom!

Follow Me
Op 25 maart vervolgen we het gemeenteproject Feest van genade. Het onderwerp is dan ‘Meer gaan lijken op Jezus’. Op 1 april maart gaat het over ‘God: connecting people’.

Giften
Onze scriba Annet Kuyt ontving € 100,- voor de bloemendienst. Pastoraal medewerker Andries Kruithof ontving € 10,-, eveneens voor de bloemendienst. Pastoraal medewerker Jannie Bouwers ontving € 15,- euro ter vrije besteding. Hartelijk dank daarvoor.

Beamer
Mocht u afkondigingen voor de beamer hebben, dan graag uiterlijk vrijdagavond voor 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl. Graag in powerpoint.

Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit