Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr. 7

27-05-2022

Wijknieuws 2022 nr. 7

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Met het oog op de zondag
Komende zondag vieren we het feest van Pinksteren: hoe God opnieuw naar deze wereld komt, nu door Zijn Geest. Hij zet het werk van Christus voort, en zorgt ervoor dat het de wereld rond gaat. Daarbij schakelt Hij mensen in. Zo heeft het evangelie ook ons bereikt, en worden ook wij ingeschakeld, betrokken bij Gods wereldwijde missie. De Geest geeft nieuw leven, nieuwe hoop, en doet uitzien naar Gods toekomst. Tijdens de Pinksterdienst zijn enkele gemeenteleden van de Evangeliegemeente te gast bij ons.

Bloemen
Op zondag 8 mei werden de bloemen bezorgd bij mw. Bakkenes-Geitenbeek. De bloemen van 15 mei gingen naar fam. Schoonhoven. Op 22 mei zijn de bloemen bezorgd bij mw. Beelen-Simon, en de bloemen uit de dienst op Hemelvaartsdag zijn naar de Amaniet gebracht.

Welkom
Een hartelijk welkom aan collega Kim Magnée-de Berg. Afgelopen zondag is zij bevestigd in de Zendingskerk. Bij alle verscheidenheid die er is, weten wij ons verbonden in Christus. ‘Leden zijn er vele, één is zijn kerk, wij zijn één in Christus.’ Een goede en gezegende tijd in het mooie Ermelo gewenst! Onze wegen kruisen elkaar helaas maar kort door ons aanstaande vertrek.
Een hartelijke felicitatie ook aan het adres van de Gereformeerde Kerk. Binnenkort mogen zij twee nieuwe predikanten verwelkomen en zijn ze weer ‘op volle sterkte’. Hopelijk kunnen we aan Hervormde zijde ook over niet al te lange tijd (een) nieuwe collega(‘s) verwelkomen.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand april is € 166,-. De volgende keer is op 1 juni om 14.00 uur in het K.C. Let op dames, het is voor 2 maanden. Iedereen hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet, Anneke

Pohronsky Ruskov
De afgelopen jaren zijn er verschillende groepen vanuit de gemeente actief geweest in Pohronsky Ruskov in Slowakije. Er is een prachtige kerk gebouwd; er was ook het tragische overlijden van ds. Arpad Toth. Maar het werk daar gaat door! Komende zomer wordt er een zomerkamp georganiseerd. We kregen een uitnodiging om daarbij aanwezig te zijn. Het zou mooi zijn als een afvaardiging heen kan gaan.
Ildiko, de schoonzus van Arpad, schrijft ons: “Hi, i am writing regarding our summer cump in Pohronský Ruskov. We would like to invite you to that summer cump. The date is 14.7.-17.7.2022. We would provide you accomodation and the meal, as before. If you can ask around how many people would like to come please, send me a message.”
Wie belangstelling heeft of meer informatie wil, kan contact opnemen met Reinier Kaper: 06-20050086.

Giften
Tijdens bezoeken ontving ik twee keer een gift van € 20,- voor de kerk. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Een hartelijke groet aan u en jullie allen.
R.F. de Wit