Home > Kerkelijk Centrum > Renovatie KC voorstel

Alles over de renovatie

Renovatie KC

Geacht gemeentelid,

Hierbij willen wij u informeren over de plannen om het Kerkelijk Centrum grondig te verbouwen.

Waarom heeft de kerk een renovatie nodig?

Onze kerk willen wij graag behouden voor de toekomst. De laatste vernieuwingen hebben 20 jaar geleden plaats gevonden en zijn aan een update toe. Daarbij vinden wij dat de kerk moet voldoen aan de eisen van deze tijd. U kunt dan denken aan de toegankelijkheid voor rolstoelen, invalidentoilet, energiezuinig / duurzaam maar vooral gastvrij naar de bezoekers en gebruikers van de kerk en de zalen.

Belangrijke renovatie punten (onder meer) :

-  De ingang wordt verplaatst
-  De hal geschikt maken voor allerlei gebruik
-  Akoestiek aanpassen in de voorhal
-  Nieuwe (invalide-) toiletten in de voorhal
-  Nieuwe keuken om ook maaltijden klaar te kunnen maken
-  Achterzijde kerkzaal aanpassen als ingang
-  Zonnepanelen op het dak

Wat is het kostenplaatje?

De verbouwing kost ca. € 510.000, ruim € 305.000 wordt door het College van Kerkrentmeesters beschikbaar gesteld. De afspraak is dat het Kerkelijk Centrum dan zelf de ontbrekende € 205.000 dient bij te dragen. Door veel werk zelf te doen, kunnen we            ca. € 50.000 besparen en dienen wij als gemeente nog € 155.000 bijdragen.

Dit is veel geld, echter wanneer onze 300 actieve leden ieder hun steentje bijdragen zijn wij ervan overtuigd dat het haalbaar is.

Met elkaar bouwen we aan de toekomst van onze kerk.

Bijgaand treft u de presentatie aan van de kerkarchitect Pim van Dijk.

N.B. dit is een schets hoe het zou kunnen worden en is nog niet definitief!