Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr. 14

25-09-2022

Wijknieuws 2022 nr. 14

Omzien naar elkaar
We denken aan gemeenteleden die zorgen hebben over hun gezondheid.
Er zijn natuurlijk ook gemeenteleden die geconfronteerd worden met zorg over gezin, gezondheid, financiën en wat al niet meer.
Ook zij, hebben ons gebed hard nodig!

Bloemen
Als blijk van meeleven uit de gemeente werden de bloemen van zondag 4 sept bezorgd bij mevr Bronkhorst en die van 11 sept bij Gert en Ria van Veldhuizen.

Jubilea
Op 27 september hoopt het echtpaar Vlijm-den Herder, 60 jaar getrouwd te zijn! Als gemeente willen we hen daarmee van harte feliciteren. Bovenal wensen we hen, hun kinderen en familie de zegen van God toe op deze bijzondere dag. Een dag waarop ze zullen terugdenken aan hoe het allemaal begon en wat ze in die lange tijd samen hebben meegemaakt. Dat ze Gods nabijheid mogen ervaren in de tijd die voor hen ligt!

Pastoraat in vacaturetijd
Vanaf 1 september is ds. W.G. Sonnenberg uit Ede bijstand in het pastoraat voor 2 dagen per week.
Naast pastoraat zal hij ook andere taken op zich nemen. Als consulent begeleidt hij de kerkenraad in het beroepingswerk en andere beleidszaken. Samen met Sjaak van Tilburg gaat hij belijdeniscatechese geven. De ouderenkring wordt door hem geleid.
Als er behoefte is aan pastorale zorg dit graag doorgeven aan uw sectieouderling of Greet Bikker, tel 0341-551186 of 06-23026792. Zij stemt het pastoraat af met ds. Sonnenberg.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer en kerkbode
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.
Berichten voor de kerkbode mogen hier ook heen gestuurd worden, deze moeten voor donderdagavond in de week voorafgaand aan de verschijning binnen zijn.

Contact
Graag blijven we op de hoogte van alles wat speelt in de gemeente maar we vragen u en jullie wel dit aan ons door te geven. Dan kunnen we ook met elkaar meeleven en voor elkaar bidden.

Sta op, Here God, hef Uw hand op, vergeet de ellendige niet.
Waarom lastert de goddeloze God? Waarom zegt hij in zijn hart: U zult geen rekenschap eisen?
U ziet het wél, want U aanschouwt de moeite en het verdriet opdat men het in uw hand geeft.
Op Ú verlaat de arme zich, U bent geweest een helper van de wees. (ps 10:12-14)
GV

Bericht van de Voedselbank - inzameling en ook punten sparen (DE).
Als gemeenteleden van het Kerkelijk Centrum kunnen we een bijdrage leveren aan mensen die het financieel moeilijk hebben (zie artikel kerkblad onder diaconie).
Op zondag 9 okt 2022 staan er lege kratten van de voedselbank. Wilt u mee helpen om de kratten te vullen door de volgende producten mee te nemen: rookworst(ook rund-kip-vegetarisch),blik ananas, vacuümverpakte kaas, zuurkool in pot of zak(ongekoeld houdbaar), kleine pot of blik groenten (350gr)(blik of zak soep en blik zalm of makreel.

-De punten van Douwe Egberts kunt u ook inleveren. Dan sparen we samen voor koffie voor de voedselbank. Cadeaukaarten AH, Plus of Jumbo (voor(dag) verse producten) Alvast bedankt.
In de hal van de kerk staan weer kratten waarin u de producten kunt deponeren, maar u kunt uiteraard uw product ook geven aan een van de diakenen die daar aanwezig zijn. Wij hopen dat u mee wilt doen met deze concrete vorm van hulpverlening.
Alvast bedankt namens de Voedselbank Ermelo. Gijs van Norden.