Home > Westerkerk > Nieuws

Woensdag 25 september 2019

Start kamp Basiscatechese

Voor alle tieners van klas 1 t/m 5 organiseren we in het weekend van 28-29 september een kamp en we willen jou graag uitnodigen!
Kosten zijn 15,- pp. Het thema is ‘Making Choices’.
Het programma is bijna klaar en wij, de leiding, hebben er al onwijs veel zin in! Vind je het leuk om met ons mee te gaan? Schrijf je dan snel in via het aanmeldformulier dat na de dienst 15 of 22 september te verkrijgen is bij Nathaniël of Kayla achter in de kerk. (je mag Kayla ook appen voor een digitale versie van het formulier

Groetjes de kampleiding.

Deel op Deel op

Zoek nieuws

Van
Tot

Mijn lied: Daar ruist langs de wolken een lief'lijke Naam

19 april 2024  |

Iedereen heeft wel een lied waar je hart sneller van gaat kloppen. Een lied dat je doet denken aan een mooi moment. Een lied waar je de nabijheid van God voelde. Of een lied dat je aanzet als je in een moeilijke situatie zit. Het lijkt ons mooi om dat als gemeente met elkaar te delen zodat we elkaar kunnen inspireren. Daarom laten we elke week een gemeentelid aan het woord. Deze week: Anneke Bouwman.

Mijn Lied is "Daar ruist langs de wolken een lief'lijke Naam. Dit Lied gaat al mijn hele leven met mij mee. Als klein meisje leerde ik het uit mijn hoofd te zingen, dankzij mijn ouders. Wij zongen dit regelmatig 's avonds, en ook andere liederen, met het hele gezin na het eten.
Dan zag en zie ik in mijn verbeelding Jesus langs de wolken ruizen. "Hij balsemt mijn wonden en heel alle smart", dat heb ik ondervonden na het veel te vroege overlijden van mijn man.
Ondanks mijn twijfels, verdriet, de onmacht die ik toen voelde, geeft dit lied mij toch de kracht en hoop, en een onvoorwaardelijk geloof dat "Eens allen zich buigen voor Jesus in ''t stof, ook de grote wereldmachten. "Dan heffen wij samen de jubeltoon aan, en zingen Jesus, Jesus uw Naam zij d' eer, want Gij zijt der mensen en engelen Heer. Dit Lied staat in de E.V.G .Lied bundel : 381.
Ik nodig Hans Koster uit zijn lied met ons te delen.

19 april 2024

minder
Westerkerk

Waarom alleen een beleidsplan voor West?

19 april 2024  |

‘Heb je de enquête al ingevuld voor het nieuwe beleidsplan?’ Die vraag klinkt met enige regelmaat in deze weken. Wanneer we als kerkenraad aan de slag met een nieuw beleidsplan willen we graag horen wat de gedachten en ideeën van de gemeente daarover zijn.
Een reactie die we vaker hoorden was: Waarom maken we als Westerkerk een eigen beleidsplan terwijl we binnen Hervormd Ermelo ook in een WOK-proces zitten?

Een WOK-proces waarin de wijken Westerkerk, Oude Kerk en Kerkelijk Centrum verkennen op welke manier er samengewerkt kan worden wanneer er in 2030 voor die drie wijken nog maar 2 fte aan predikantsplaatsen beschikbaar is.

Allereerst is het beleidsplan bedoeld voor de komende jaren waarin we als Westerkerk in ieder geval nog steeds een zelfstandige wijk zijn, dus is het verstandig om daar beleid op te maken. Daarnaast: ook de Oude Kerk en het Kerkelijk Centrum zijn op dit moment met een beleidsplan bezig. Dus, inderdaad, is dit een mooi moment om ook als wijken met elkaar te kijken en van elkaar te horen welke plannen en gedachten er zijn. Er is afgesproken dat dit allereerst binnen de WOK-commissie besproken wordt en wellicht ook in gezamenlijke ontmoetingen van de moderamina (of de kerkenraden) van de drie wijken.

Een terechte vraag dus, maar daarbij ook de geruststelling dat we als WOK-wijken dit proces zeker niet los van elkaar zullen lopen. En ook in dat gezamenlijke proces is het belangrijk dat we de mening van de gemeente kennen over wezenlijke thema’s.

Dus daarom toch ook de vraag én oproep: heb je de enquête al ingevuld? ;-)

Wordt vervolgd!

Namens de kerkenraad, André Priem

19 april 2024

meer

Jaarconcert Reünieorkest Artillerie

17 april 2024  |

Op zaterdag 20 april houdt het Reünieorkest Artillerie Trompetterkorps hun jaarlijkse jaarorkest. Net als vorig jaar vindt dit concert plaats in de Westerkerk.

Het orkest speelt samen met onze organist Bert Roest en de bij vele gemeenteleden bekende doedelzakspeler Jaco Koster.

Wij laten u muzikale klanken horen uit Latijns Amerika, marsen verpakt in Dixieland muziek, Egerländer muziek en doedelzak klanken uit Schotland. Onze Nederlandse componisten worden niet vergeten en zoals gebruikelijk bij concerten van het Reünie Orkest Artillerie aandacht voor marsmuziek.

Aanvang: 15.00 uur.
De toegang gratis.