Home > Westerkerk > Nieuws

Zaterdag 03 december 2022

Actie kerkbalans

Van 14 januari tot en met 28 januari 2023 is er weer de Actie Kerkbalans. Het thema is: Geef vandaag voor de kerk van morgen.

Als Westerkerk zijn we al druk bezig met de voorbereidingen voor deze actie. U helpt enorm als u de bijdrage 2023 digitaal geeft. Geen papierwerk, niet twee aan de deur, minder vrijwilligers nodig en gelijk verwerkt in de administratie. U hoeft niet te wachten tot 14 januari 2023 voor het digitaal geven van uw bijdrage. U kunt uw bijdrage gelijk invullen.

Geef vandaag voor de kerk van morgen.

Klik HIER om opgave te doen.

Als u uw loginnummer niet meer weet, kunt u dat hier opvragen.

Deel op Deel op

Zoek nieuws

Van
Tot

Mijn lied: De kracht van Uw liefde

26 juli 2024  |

Iedereen heeft wel een lied waar je hart sneller van gaat kloppen. Een lied dat je doet denken aan een mooi moment. Een lied waar je de nabijheid van God voelde. Of een lied dat je aanzet als je in een moeilijke situatie zit. Het lijkt ons mooi om dat als gemeente met elkaar te delen zodat we elkaar kunnen inspireren. Daarom laten we elke week een gemeentelid aan het woord. Deze week: Petra de vries

"Heer ik kom tot U
Neem mijn hart verander mij
Als ik U ontmoet, vind ik rust bij U
Want Heer ik heb ontdekt,
dat als ik aan U voeten ben,
trots en twijfel wijken, voor de kracht van Uw liefde.
"

Dit lied is een gebed voor mij.
Toen ik het voor het eerst hoorde liepen de tranen over mijn wangen.

Ik ben christelijk opgevoed maar ging, toen ik mijn ouderlijk huis en Ermelo verliet, een aantal jaren niet meer naar de kerk. Ik had moeite met God en al het lijden in de wereld en leefde met veel waarom-vragen.
Doordat de man van mijn collega was omgekomen kwam ik voor het eerst weer in de kerk bij een begrafenis. In deze dienst werd ik geraakt. Ik zag dat mijn collega werd gedragen.
Vanaf dat moment wist ik het zeker: God bestaat!
Er kwamen mensen op mijn pad die mij dichter bij God brachten.

Later hoorde ik dat mijn ouders dagelijks voor mij hebben gebeden.
En nu weet ik dat Gods liefde groot is, wat er ook is gebeurt. We mogen vertrouwen op Zijn liefde , trouw en kracht.

Petra de Vries-Bakkenes

Ik geef het stokje door aan Janny Staal

minder

Preek tweeluik Jan Minderhoud

26 juli 2024  |

Op zondag 11 en 18 augustus mag ik bij jullie voorgaan.

Omdat ik momenteel werk aan een boek over genderkwesties (politiek nogal gevoelig!), denk ik momenteel na over mannelijkheid en vrouwelijkheid. Want daar begint met mee in Genesis 1: dat God de mens als mannelijk en vrouwelijk schept. Nu ligt dat laatste in het genderdenken wat ingewikkeld, want daarin wordt vooral in termen van varianten en variaties gedacht: non-binair, neutrois, agender, bigender, trigender… En dan heb je ook nog intersekse en transgenders. Ik kan me voorstellen dat je nu duizelt. Dat doet het mij soms ook!

Op 11 augustus wil ik nadenken over man(nelijkheid) en vrouw(elijkheid) vanuit de scheppingsberichten in Genesis 1 en 2 en hoe de zondeval vanaf Genesis 3 daarin doorwerkt.

Op 18 augustus zal het gaan over de vraag wat er van onze mannelijkheid en vrouwelijkheid overblijft in het opstandingsleven, dus in het leven na de dood. Die vraag is relevant vanuit het perspectief van Pasen en het gesprek tussen Jezus en zijn Sadduceese tijdgenoten. Wordt er nog gegeten en gedronken, gehuwd en gevreeën op de nieuwe aarde onder een nieuwe hemel? We lezen Marcus 12:18-27 en enkele gedeeltes uit 1 Korintiërs 15:35vv, over het nieuwe lichaam dat we ooit zullen krijgen. De preken zijn ook op te vragen via janminderhoud@planet.nl.

Graag uw gebed voor de dienst(en). En als u nou toch bidt: graag ook voor het schrijfproces.

Jan Minderhoud

Bij de zondag: 28 juli

26 juli 2024  |

Komende zondag lezen we Johannes 15:1-8 en 1 Timotheus 4: 1-10. Het thema is Geestelijk Fit!’.

Liederen tijdens de dienst
NLB 138: 1 en 2
ELB 256 Kyrie - eleison
ELB 328 ‘Breng dank aan de eeuwige’
Opw Kids 301 God is een kunstenaar
LvdK-Gezang 78: 1 en 2 ‘Laat me in U blijven, groeien, bloeien’
NLB 939 Op U alleen, mijn licht, mijn kracht.
Hemelhoog 479 Heer, u bent mijn leven, de grond waarop ik sta
EB 218 Samen in de naam van Jezus’