Home > Zendingskerk > Activiteiten

Maandagavond 14 januari om 20:00 uur

Gemeenteavond 14 januari 2019

Namens de kerkenraad nodig ik u allen van harte uit voor een gemeenteavond op maandag 14 januari 2019 om 20.00 u in de kerkzaal van de Zendingskerk.
De volgende onderwerpen zullen behandeld worden:
  • Aanvulling beleidsplan
  • Pioniers-/experimentele diensten
De kerkenraad wil graag een toelichting op geven op de aanvulling van het beleidsplan en u in de gelegenheid stellen uw vragen te stellen.

Ook willen wij met u van gedachten wisselen over de pioniers- c.q. experimentele diensten. Graag horen wij uw wensen en willen wij met u discussiëren over het doel en de betekenis van deze diensten.

Wij verzoeken u deze avond in uw agenda te noteren en hopen op uw aller deelname.

Deel op Deel op

Maandagavond 14 januari om 20:00 uur

Zoek activiteit

Van
Tot

APR

Kerkcafé, donderdag 18 april a.s. van 10.00 – 12.00 uur

Op deze datum is er weer Kerkcafé in de consistorie van de Zendingskerk. Iedereen is van harte welkom; we zitten gezellig bij elkaar aan tafels. U hoeft zich niet aan te melden. De koffie staat voor u klaar!

Donderdag 18 april a.s. van 10 - 12 uur

minder
MEI

Bidden om vrede, het Coventrygebed in Ermelo

Iedere eerste vrijdag van de maand, Bidden om vrede.

Ontstaan van het Coventry-gebed
Misschien heeft u weleens gehoord van het Coventry-gebed: elke vrijdag om 12.00 uur wordt op verschillende plekken in de wereld met elkaar gebeden om vrede. Deze traditie is ontstaan na de 2e Wereldoorlog in de Engelse stad Coventry, waar in november 1940 tijdens het bombardement op de stad ook de St. Michael kathedraal verwoest werd. Toen de resten waren afgekoeld en de kerk weer kon worden betreden, vond provoost Howard balken die in de vorm van een kruis lagen. Daarin werd een appèl voor vrede gezien dat navolging moest krijgen. Dit leidde tot het initiatief van een wekelijks moment van bezinning en gebed om vrede vanuit de overtuiging dat oorlog nooit vanzelfsprekend mag zijn.
In de loop der jaren sloten kerken en geloofsgemeenschappen overal ter wereld zich bij dit initiatief aan door op hetzelfde tijdstip een gelijksoortig gebedsmoment te organiseren.

De Zendingskerk is gastgever
Als Zendingskerk willen we ons hierbij voegen. Vanaf 1 maart zullen we elke eerste vrijdag van de maand bij elkaar komen voor een kort liturgisch moment in de traditie van Coventry.
Het liefst doen we dat met meerdere mensen, niet alleen uit onze eigen kerk, maar overal vandaan. Aan u de uitnodiging om mee te doen. Als Zendingskerk zijn we gastgever, wat het dragen van het gebedsmoment betreft hopen we dat ook anderen aan willen sluiten.

Voor wie nu al meer informatie zou willen: op coventryberaad.nl is van alles te vinden!
Contactadres: scriba@zendingskerk.nl

vrijdag 3 mei om 12:00 uur