Home > Westerkerk > Activiteiten

JAN
21 januari 2020 en 19 februari 2020
Westerkerk

Eerste gemeenteavond homoseksualiteit en de kerk

Gemeenteavonden over homoseksualiteit

Afgelopen week hadden we de eerste avond. Er was best een mooie opkomst en er was een prettige, open sfeer waarin we met elkaar van gedachten konden wisselen en waarin de bijbelteksten die vaak geciteerd worden rondom homoseksualiteit aan de orde kwamen. Voor geïnteresseerden is de powerpoint van deze avond beschikbaar (stuur even een mailtje naar André).
Omdat het lastig is om in een grote groep inhoudelijk dieper op het thema in te gaan, zou het mooi zijn dat er na deze eerste avond in kleine groepen over doorgesproken wordt. Dit kan in de bestaande huiskringen zijn, maar ook in pop-up-groepen die speciaal hiervoor bij elkaar komen.
Het is de bedoeling dat er tussen 22 januari en 19 februari van dergelijke groepsbijeenkomsten zijn. Heb je interesse geeft dat dan even door!

Op woensdag 19 februari (inloop met koffie vanaf 19.45 uur, de avond begint om 20.00 uur) zal de tweede avond worden gehouden. Iedereen is welkom!
Meer informatie klik hier.

Oorspronkelijke aankondiging:
Als gemeente willen we in de komende tijd met elkaar in gesprek gaan over homoseksualiteit.
Tijdens het kerkenraadsweekend in oktober hebben we binnen de kerkenraad een eerste verkenning gedaan. Ook binnen de gebedsgroep is er een bijeenkomst biddend aan dit thema gewijd. Dat waren inspirerende en waardevolle bijeenkomsten.
De volgende stap is dat we hier als gemeente met elkaar hierover van gedachten wisselen, en wel op dinsdag 21 januari en op woensdag 19 februari (inloop met koffie vanaf 19.45 uur, de avond begint om 20.00 uur).
Tijdens de eerste avond willen het hebben over onze eigen ervaringen en beleving en we willen de bijbel openslaan om met elkaar stil te staan bij veel geciteerde teksten. Daarbij willen we in de breedte beginnen, bij wat in de bijbel gezegd wordt over relaties in het algemeen. Zo beginnen we in ons eigen leven… Daarna spitsen we het toe op homoseksualiteit.
Er zal materiaal beschikbaar zijn. Het is de bedoeling dat er tussen 22 januari en 19 februari van dergelijke groepsbijeenkomsten zijn. Tijdens de eerste avond kun je je hiervoor opgeven, maar heb je nu al interesse geef dat dan alvast aan een van ons door.
Tijdens de tweede avond maken we de stap naar vandaag. Hoe vertaal je wat we in de bijbel lezen naar vandaag. En hoe werkt dat dan in de praktijk? Ook tijdens deze avond willen we tijd inruimen om met elkaar te kunnen delen en uitwisselen hoe we hierin staan. Wat is belangrijk voor jou persoonlijk en wat is belangrijk voor de gemeente? Hoe kunnen we een gemeente zijn waarin mensen zich veilig en geaccepteerd weten – ook bij verschillende meningen en opvattingen?
We hopen met elkaar op mooie en zinvolle bijeenkomsten!
De voorbereidingscommissie, Aart Verspuij, Joke Nijeboer, Machteld van Dam en André Priem.

Deel op Deel op

21 januari 2020 en 19 februari 2020

Zoek activiteit

Van
Tot

DEC

Zie de agenda in de Scipio-app voor alle activiteiten

Een compleet en actueel overzicht van activiteiten vindt u in de Scipio-app.

minder