Home > Oude Kerk > Activiteiten

Oude Kerk

De kinderhoek voor zondag 31 mei 2020

Hallo jongens en meisjes,

Nog even en jullie mogen weer hele dagen naar school. Kijken jullie daar al naar uit?
Maar zover is het nog niet, jullie kunnen nog even aan de slag.

Voor zondag 31 mei, Pinksteren hebben we maar 1 verwerking voor jullie omdat wij hopen dat jullie die met z'n allen gaan maken. Dit is een windvanger.
Als het regent, kun je de regen zien. Als de zon schijnt, kun je de zon zien, maar als het waait kun je de wind niet zien. Je ziet wel de blaadjes aan de bomen heen en weer gaan, maar de wind zelf zie je niet.
Met een windvanger, het woord zegt het al, vang je de wind. Je ziet de wind niet, maar als je blaast, ontstaat er wind en gaat de windvanger draaien.

Met Pinksteren vieren we dat de Heilige Geest is gekomen. Maar de Heilige Geest kan je net als de wind niet zien. Dat maakt het wel lastig. voor de discipelen was Jezus als de zon, zijn woorden waren als regen. Je kon hem zien, horen en aanraken. De Here Jezus beloofde dat als Hij wegging, iemand anders zou komen om de discipelen te helpen. Dat was de Heilige Geest en dat horen en vieren we met Pinksteren.

Kleur de windvanger mooi in, knip hem uit en plak hem in elkaar en blazen maar...
Maak hier een mooie foto van en stuur hem op naar Ds. Verbaan. Wellicht komen jullie dan weer op de site te staan of wordt de foto getoond tijdens de kerkdienst.

Een heel fijn Pinksterweekend allemaal!

Bekijk het filmpje

Deel op Deel op

Oude Kerk

Zoek activiteit

Van
Tot

Boeldag boekenverkoop

BOEKENVERKOOP

Een paar keer per jaar houdt het Boeldagcomité in Ermelo een grote meerdaagse boekenverkoop. Het gaat om vele duizenden boeken zoals romans, thrillers, theologie, kunst, cultuur, geschiedenis, gezondheid, kinderboeken enz. enz.

De eerste boekenverkoop in 2024 is weer in de Immanuelkerk, Stationsstraat 137, Ermelo

vanaf woensdag 17 april t/m dinsdag 23 april van 10.00 tot 17.00 uur. (zondags gesloten).

De opbrengst gaat naar de deelnemende kerken en andere goede doelen.
van wo 17 apr tm dinsd 23 apr 10:00 uur
Immanuelkerk Stationsstraat 137 Ermelo

minder

Jongerenwerkvacantie 26 okt - 3 nov 24