Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2020-12

03-07-2020

Wijknieuws nr 12 van 2020

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Met het oog op de zondag
Dankbaar merken we dat de weg naar de kerk weer ingeslagen wordt. Sinds afgelopen zondag mogen we het aantal kerkgangers uitbreiden, en kunnen we dus meer mensen verwelkomen. Wel blijven alle regels gelden, waaronder (helaas!) het niet zingen. Hoewel, als ik deze woorden schrijf, lijkt er een voorzichtige opening te komen. We wachten het gespannen af. Intussen is er achter de schermen veel werk verzet om dit mogelijk te maken: er is een gebruiksplan opgesteld, een online aanmeldsysteem gemaakt, de inrichting van de kerkzaal is/wordt aangepast, er wordt muziek uitgezocht om te luisteren, en zo zijn er nog wel meer dingen te noemen. Ook is er een aantal voorgangers gezocht om anderen te vervangen, die gezien de coronatijd niet kunnen of willen voorgaan.

Als kerkenraad hebben we besloten dat er in de zomervakantie op vier zondagen geen middagdienst is, te weten 26 juli, 2, 9 en 16 augustus. Verschillende redenen hebben hieraan bijgedragen: het vraagt een flinke voorbereiding, verschillende gemeenteleden zullen met vakantie zijn, het is lastig om voorgangers te vinden, er zijn via internet voldoende alternatieven voorhanden. Op deze zondag is er dus alleen een ochtenddienst; deze kunt u bijwonen of online volgen. Vanaf 23 augustus is er weer zowel ’s ochtends als ’s middags een dienst.

Het blijft nog steeds nodig om aan te melden voor de eredienst. Hiervoor is een online reserveringssysteem. Heeft u geen internet, dan kunt u bellen met de scriba (Annet Kuyt, 0341-563095) om aan te geven dat u graag een kerkdienst wilt bezoeken. U kunt het beste ‘s avonds bellen.

Kerk open
Nu we elkaar minder ontmoeten en het bezoeken van kerkdienst nog beperkt is, is besloten om de kerk open te stellen. Voor wie het fijn vindt om even een praatje te maken en in de kerk te zijn: u bent van harte welkom op woensdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur.

Omzien naar elkaar
Verschillende gemeenteleden hebben te kampen met ziekte. Sommigen ernstig, voor andere misschien wat minder bedreigend, maar sowieso ontregelend. Ziekte maakt onzeker, brengt vaak eenzaamheid met zich mee. Mooi is het dan om te weten dat er mensen aan je denken en voor je bidden.

Bloemen
De bloemen zijn op zondag 21 juni jl. bezorgd bij Henk Kamphorst en zijn gezin. En de bloemen uit de dienst van 28 juni zijn gebracht naar mw. Roetman.

Update stand financiële actie renovatie KC
Om alle fasen van de renovatie uit te voeren was er een eigen bijdrage nodig van in totaal € 155.000,-.  Een flink bedrag, maar we hebben als gemeente inmiddels bijna € 140.000,- toegezegd! Dank voor al deze gaven!

Een deel van de gevers heeft aangegeven haar bijdrage zelf over te maken. Heeft u dit voor 2020 nog niet gedaan wilt u dit dan binnenkort alsnog doen? Ons rekeningnummer is NL 06 RABO 0317701525 t.n.v. het College van Kerkrentmeesters te Ermelo.

Voor de laatste € 15.000,- organiseren we tijdens het Startweekend op zaterdag 19 september een geweldige veiling in het KC. We willen deze gezellige avond starten met een gezamenlijke maaltijd. Noteert u deze datum vast in uw agenda?

Met vriendelijke groet,

JP, Herbert en Carolien

Verjaardagsfonds
De opbrengst van het verjaardagsfonds is € 297,-. De volgende keer is 26 augustus om 14.00 uur in het Kerkelijk Centrum.

Vriendelijke groet, Anneke

Giften
Pastoraal medewerker Alfred Slofstra ontving een gift van € 50,-, onderverdeeld in 10,- voor de zending, 20,- voor de diaconie en 20,- voor de kerkvoogdij. Daarnaast ontving hij een gift van €10,- ter vrije besteding. Ds. Sonnenberg ontving een gift van 10,-. Pastoraal medewerker Johan Roepman ontving 20,- voor de bloemendienst. Hartelijk dank daarvoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Met een hartelijk groet aan u en jullie allen,

R.F. de Wit