Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2020-2

Wijknieuws nr 2 van 2020

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Omzien naar elkaar
We denken aan allen die ziekte en zorgen kennen. Met het gebed dat u daarin de troostvolle nabijheid van God mag ervaren. En dat u ook merkt dat er mensen om u heen staan. Hoe mooi is het om te merken dat je er niet alleen voor staat, dat er een gemeente is die meeleeft.

Bloemen
Op 5 januari werden de bloemen bezorgd bij mw. Van de Krol-Vos. En op 12 december gingen de bloemen naar mw. Van de Top-Lubberts.

Uit de kerkenraad
Sectie indeling
Afgelopen zondag zijn er nieuwe ambtsdragers bevestigd. Dankbaar zijn we dat er telkens weer mensen zijn die zich met de hun geschonken gaven willen inzetten in de gemeente. Naast de in het vorige kerkblad genoemde namen zijn ook Ciska van Baren en Berta Elbertsen aangesteld als pastoraal medewerker. Ciska zal niet in een bepaalde sectie actief zijn, maar zich bezig houden op pastoraat bij psycho-sociale zorgen. Zij is dus pastoraal medewerkster met een specifieke opdracht. Hetzelfde geldt voor Koos van Ganswijk: zij zal actief zijn in het pastoraat aan ouderen met dementie.

De sectie indeling is recent aangepast; binnenkort komt er een overzicht met de nieuwe indeling (in het kerkblad en op de website).

Gemeenteavond
Al eerder kondigden we een gemeenteavond aan. Hierbij nog een herinnering: op 20 februari houden we een gemeenteavond over het thema homoseksualiteit. Herman van Wijngaarden zal het onderwerp voor ons inleiden. Het is een onderdeel van onze bezinning als wijkgemeente op welke manier we hier beleidsmatig mee omgaan.

Jongerenweekend | #DOESLIEF
vrijdag 14 - zondag 16 februari a.s.

Misschien heb je het zelf wel eens tegen iemand gezegd, doe eens lief! Lief zijn voor elkaar, maar ook voor jezelf is niet altijd gemakkelijk. Tijdens het weekend gaan we hier met elkaar over in gesprek, onderzoeken we wat de Bijbel hier ons over leert en trekken we veel met elkaar op. We verblijven in de Peppelhoeve in Putten. De jongeren in de jeugdkerk hebben inmiddels een appje ontvangen voor de aanmelding, neem gerust een vriend of vriendin mee! Zit je niet in de app groep ben je natuurlijk ook van harte welkom! Voor meer informatie kun je terecht bij Peter Jens (06 10117984) petrajens@gmail.com of Liesbeth Urbach  (06-41321511) liesbeth@urbachonline.nl

Ontmoetingsmiddag voor ouderen
Dinsdagmiddag 28 januari a.s. is er weer gelegenheid om elkaar te ontmoeten in het Kerkelijk Centrum. Die middag zal de heer Dick Scharrenburg uit Barneveld een presentatie houden over de tabernakel, waarvan hij ook een maquette zal laten zien. Daarna sluiten wij de middag af met de traditionele stamppottenmaaltijd. Vanaf 15.00 uur bent u, met eventuele gasten, van harte welkom! We hopen deze middag met elkaar af te sluiten rond 18.30 uur. De collecte zal deze keer bestemd zijn voor het werk van de heer Scharrenburg, zodat hij zijn werk voort kan zetten. We hopen weer velen van u deze middag te ontmoeten!

Wel graag even opgeven bij onderstaande dames en ook als u vervoer nodig heeft.

Heel graag tot ziens dinsdagmiddag 28 januari om 15.00 uur in het Kerkelijk Centrum!

Namens de Damesbezoekdienst,

Eva van den Berg (tel. 558616)
?
Doortje van Dasler (tel. 558373)

Giften
Ouderling Greet Bikker ontving € 20,- voor Albanië. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, wouter.van-den-hoek@sheerenloo.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl