Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2020-3

14-2-2020

Wijknieuws 3 van 2020

Met het oog op de zondag
De komende weken volgen we de weg die Jezus gegaan is: een weg van lijden, die ook een weg van verzoening is. Een weg van eenzaamheid en strijd, die leidt naar het kruis, maar daar niet eindigt. Door de dood heen overwint Hij, en brengt Hij leven.
Op 1 maart bereiden we ons voor op de viering van het Heilig Avondmaal. De Gekruisigde die leeft verbindt zijn Naam met ons in de doop, en nodigt ons ter tafel. We mogen verzoening ontvangen, van Hem die zich voor ons gaf. Dat is de essentie van het sacrament: dat God de wezenlijke dingen doet, en dat wij daar leven en hoop uit putten.

Viering Heilig Avondmaal
Op 8 maart mogen we als gemeente weer de maaltijd van Christus vieren, ‘de dood des Heren verkondigen, totdat Hij komt’. Voor hen, voor wie de dienst om welke reden ook te lang duurt, is er de mogelijkheid om thuis het Avondmaal te vieren. Wilt u daarvan gebruik maken, neemt u dan contact met mij op.

Omzien naar elkaar
We denken aan een ieder, hier niet bij name genoemd, die ziekte en zorgen kennen. Met het gebed dat u daarin de troostvolle nabijheid van God mag ervaren. En dat u ook merkt dat er mensen om u heen staan. Hoe mooi is het om te merken dat je er niet alleen voor staat, dat er een gemeente is die meeleeft.

Bedankt (1)
Lieve mensen,
Dank voor alle lieve kaarten, warme bemoedigende woorden, maar vooral voor al jullie gebeden.
Ik ben nu klaar met alle behandelingen en ga een positieve toekomst tegemoet.
Lieve groet, Mirelle Bom

Bedankt (2)
Lieve gemeente,
Opnieuw zijn we geraakt door het meeleven vanuit de gemeente rondom de operatie en de herstelperiode van Job. Er werd met en voor ons gebeden, we kregen veel kaarten, appjes, en er werd een kookploeg voor ons geregeld. Ook zijn we verrast met de bloemengroet. We zijn er stil van. We zijn dankbaar voor dit meeleven. Het heeft ons allemaal héél erg goed gedaan. Door dit alles kijken we terug op een goede periode. Heel hartelijk dank hiervoor!
Fam. Priem

Bloemen
Op 2 februari januari werden de bloemen bezorgd bij dhr. Kampherbeek. En op 9 februari gingen de bloemen naar Job Priem.

Benoeming
In de vacature voor ouderling is benoemd mw. P.M. (Marleen) Zetzema-Velthuizen. We wensen haar Gods zegen toe bij de beslissing die van haar gevraagd wordt.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maanden december en januari is € 520,30. Giften kerstattenties € 10,- en € 20,- voor de bloemendienst. Alle gevers hartelijk bedankt. De volgende keer is op 26 februari om 14.00 uur in het K.C.
Vriendelijke groet Anneke van Sloten

Giften
Pastoraal medewerker Wilma van Belle ontving € 10,- voor het verjaardagsfonds en € 10,- voor de bloemendienst. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Vakantie
In de voorjaarsvakantie (22-29 februari) ben ik vrij. Mochten er bijzonderheden zijn, dan kunt u contact opnemen met de scriba, Annet Kuijt (tel. 563095) of met ouderling Greet Bikker (tel. 551186).

Met een hartelijk groet,
R.F. de Wit