Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr. 16

Wijknieuws 2022 nr. 16

Wijkbericht Kerkelijk Centrum.

Omzien naar elkaar
We denken aan gemeenteleden die zorgen hebben over hun gezondheid. Hun namen vind U in de kerbode.

Er zijn natuurlijk ook gemeenteleden die hier niet genoemd worden, maar die wel geconfronteerd worden met zorg over gezin, gezondheid, psychische problemen, financiën en wat al niet meer.
Ook zij, hoewel niet bij name genoemd, hebben ons gebed hard nodig!

Overlijden
Op 8 oktober is op de leeftijd van 98 jaar overleden mevr M.M. Aartsen- vd Beek. De begrafenis heeft plaatsgevonden op vrijdag 14 oktober. In de volgende kerkbode volgt een in memoriam.

Bloemen
Als blijk van meeleven uit de gemeente werden de bloemen van zondag 2 oktober bezorgd bij mw D. Grooten. Zij verblijft in het Hospice aan de Julianalaan. En die van 9 oktober zijn bezorgd bij dhr Gert van de Berg. Hij is opgenomen in de Amaniet, Varenlaan 129A.

Bedankt!
Wij willen iedereen bedanken voor kaarten, telefoontjes en belangstelling voor ons 60-jarig huwelijk. Henk en Jannie Vlijm.

Giften
Pastoraal medewerker Aartje van de Koot ontving 50 Euro, waarvan 40 Euro voor de kerk en 10 Euro voor de bloemendienst. Hartelijk dank!

Fotoboek
Na goed bezochte fotosessies is er een nieuwe versie van het fotoboek uit. De kosten zijn €2,00 voor een kleurenversie. In oktober zal ik na de morgendienst in de hal staan voor de verkoop of bestellen. Het is ook mogelijk te bestellen via email: fotoboek-kc@live.nl of telefoonnummer 0341-842876 (na 19 uur).
Sandra den Besten

GZB-dagboek ‘Een handvol koren’ 2023
Al jaren, generaties lang verschijnt het dagboek ‘Een handvol koren’, wat al velen tot zegen is geweest. Ook binnen onze gemeente! Naast de dagelijkse overdenkingen voor volwassenen en jongeren steunt u met de koop van dit dagboek het zendingswerk! Een groot deel van de kosten (€ 13,95) wordt besteed aan het zendingswerk (€ 8). Als u vorig jaar het dagboek heeft ontvangen, ga ik er zonder tegenbericht van uit, dat u ‘Een handvol koren’ weer wilt ontvangen. Zo niet, graag bericht naar f.zwanenburg@kpnmail.nl of 06-15596550. Ook als u het dagboek eens wilt proberen, hoor ik dit graag!
Namens werkgroep Gemeenteopbouw, Wilma Zwanenburg

Pastoraat in vacaturetijd
Als er behoefte is aan pastorale zorg dit graag doorgeven aan uw sectieouderling of aan Greet Bikker, tel 0341-551186 of 06-23026792. Zij stemt het pastoraat af met ds. Sonnenberg.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer en kerkbode
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.
Berichten voor de kerkbode mogen hier ook heen gestuurd worden, deze moeten voor donderdagavond in de week voorafgaand aan de verschijning binnen zijn.

Contact
Graag blijven we op de hoogte van alles wat speelt in de gemeente maar we vragen u en jullie wel dit aan ons door te geven. Dan kunnen we ook met elkaar meeleven en voor elkaar bidden.

Tot slot
Ik eindig met de prachtige regels uit de berijming van ps 103.
Zoals een vader liefdevol zijn armen
Slaat om zijn kind, omringt ons met erbarmen
God onze Vader, want wij zijn van Hem.
Van Hèm! Niet van onszelf. Dat is een troost in deze wereld, die kraakt in haar voegen. En het heeft consequenties.

GV