Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2021 nr. 7

23-4-2021

wijknieuws 2021 nr 7

Met het oog op de zondag
Fijn is het dat er weer een klein deel van de gemeente aanwezig kan zijn. Hopelijk kan de komende tijd het aantal kerkgangers toenemen. En anders kunnen we thuis verbonden zijn. Wij mogen God kennen als een God die afstanden overbrugt: vanuit de hemel heeft Hij zijn Zoon naar deze wereld gezonden, en door zijn Geest werkt Hij in de gemeente. Zo weet Hij ook nu ons te vinden, waar wij ook zijn.
Op 9 juni gaat predikant in opleiding Jeroen de Wind opnieuw voor. Ook nu zal er een bespreking na afloop zijn. Op 13 mei vieren we het feest van Hemelvaart (deze keer in de Oude Kerk). De zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren (16 mei) wordt wezenzondag genoemd. Maar Jezus zegt: Ik laat jullie niet als wezen achter (Joh.14,18). Hij belooft de Geest, waarvan Jezus zegt: Hij woont in jullie en zal in jullie blijven (14,17). Wij mogen leven met deze machtige belofte: zijn blijvende aanwezigheid, ook in deze tijd.

Preekbespreking
In de ochtenddienst van 9 mei gaat stagiair Jeroen de Wind opnieuw voor in de eredienst. In het kader van zijn opleiding tot predikant verzorgt hij verschillende werkzaamheden, en zo ook het voorgaan in de eredienst. Na afloop van de dienst is er ruimte voor gesprek hierover. Ik heb een aantal vragen, die als leidraad voor het gesprek dienen. Na de dienst op 25 april hadden we een mooi gesprek. Hopelijk kan dat op 9 mei opnieuw. Als stimulans en tot opbouw. Ook gemeenteleden die de dienst thuis volgen kunnen reageren. Als u wilt, stuur ik u een aantal vragen toe, die u kunt beantwoorden.

Bedankt
We werden er stil van. Zo veel blijken van medeleven in de vorm van kaarten telefoontjes, bloemen, gebed, bezoekjes, welgemeende woorden. Zowel voor ons 55 jarig huwelijksjubileum als voor mijn ziekte. Het deed ons goed. Heel hartelijk bedankt allemaal. Gods zegen voor iedereen.
Mien en Bertus Bossenbroek

Bloemen
Op zondag 11 april werden de bloemen bezorgd bij mw. Van Enk. De bloemen van 18 april gingen als groet van de gemeente naar mw. Kampherbeek.

Jubileum
Een tweetal echtparen viert binnenkort een jubileum. Op 7 mei 1971 gaven Henk Vlijm en Marthy Lamain elkaar het ja-woord. Intussen zijn zij al 50 jaar als man en vrouw verbonden. Een heugelijk feit, waarmee we u van harte feliciteren, samen met de kinderen en kleinkinderen. Met dank aan God, voor de jaren die Hij u met elkaar gaf.
Op 15 mei viert het echtpaar Poel-Kuiper hun robijnen huwelijk, dat wil zeggen dat zij dan 40 jaar getrouwd zijn. Ook u een hartelijke felicitatie, samen met allen die bij u horen. Een feestelijke dag gewenst. En voor de toekomst Gods zegen.

Uit de kerkenraad
Op 15 april heeft de kerkenraad opnieuw (online) vergaderd. Tijdens deze bezinningsvergadering hebben we stilgestaan bij het werk van twee werkgroepen, te weten eredienst en gemeenteopbouw. Beide werkgroepen presenteerden hun jaarplan, dat vervolgens in kleine groepen is doorgesproken. De uitkomsten daarvan zullen meegenomen worden bij het opstellen van het nieuwe beleidsplan.

Giften
Tijdens een bezoek ontving ik een gift van € 20,- ter vrije besteding. Hartelijk dank hiervoor.

Vakantie
In de meivakantie ben ik vrij (t/m 7 mei). Mochten er bijzonderheden zijn, dan kunt u dat doorgeven aan de scriba, Annet Kuyt.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
We leven na Pasen, het wonder van de opstanding. We weten van leven dwars door de dood heen, omdat Christus leeft. Pasen betekent dat voor God niets onmogelijk is. Pasen betekent dat het leven het wint van de dood. Pasen betekent dat er altijd hoop is, zelfs in de donkerste situatie. En we leven toe naar het Pinksterfeest: God heeft zijn Geest uitgestort in de gemeente; de Geest die onze leidsman is, die toerust tot dienstbaarheid en gaven geeft. Daartussen valt Hemelvaartsdag. Dat feest hangt er vaak een beetje bij. Dat blijkt al hieruit dat we wel spreken van Paasfeest en Pinksterfeest, maar niet van Hemelvaartsfeest. Voor velen is het niet meer dan een extra vrije dag, met hopelijk mooi weer. Voor volgelingen van Christus is het zijn troonsbestijging. Gezeten aan de rechterhand van de Vader regeert Hij, in hemel en op aarde. Wij mogen leven onder zijn heerschappij, in verwachting van zijn Koninkrijk. Hemelvaart wil zeggen: er wordt over ons geregeerd. Ons Hoofd is al in de hemel. Dat geeft goede moed! Hoe het ook gaat, Hij is erbij.
Met een hartelijke groet in verbondenheid,
R.F. de Wit