Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2021 nr 6

09-04-2021

Wijknieuws 2021 nr 6

Met het oog op de zondag
Komende zondag staat de laatste jaarthemadienst over het gebed op het rooster. Het is misschien wel het moeilijkste aspect van bidden: stilte. Hoe moeilijk is het niet om in de hectiek van het leven van alle dag echt stil te worden. In de week erna is er onder de noemer ‘Preek in de praktijk’ de gelegenheid om daar verder op in te gaan. Daarover leest u hieronder meer.
Fijn is het dat er weer een klein deel van de gemeente aanwezig kan zijn. Tegelijk is het mooi dat we door de techniek met elkaar verbonden mogen zijn. Hopelijk kan de komende tijd het aantal kerkgangers toenemen. We wachten af. Vanwege de verbouwing van de kerk is er de komende tijd geen ruimte voor oppas of kindernevendienst.

Preekbespreking
In de middagdienst van 25 april gaat stagiair Jeroen de Wind voor de in de dienst. In het kader van zijn opleiding tot predikant verzorgt hij verschillende werkzaamheden, en zo ook dus het voorgaan in de eredienst. Na afloop van de dienst is er ruimte voor gesprek hierover. Het zou fijn zijn wanneer daar meerdere gemeenteleden gehoor aan geven. Uiteraard kunt u als u thuis de dienst volgt ook reageren: u kunt mij mailen, en ik zal het vervolgens met hem bespreken.

Bedankt
Hierbij wil ik diegenen bedanken die mij een kaartje gestuurd hebben met hun bemoedigingen en medeleven bij mijn permanent verblijf in verpleeghuis in Nijkerk. Ik ontvang algehele zorg en kan niet meer thuis wonen.
De omstandigheden in aanmerking genomen hebbend gaat het goed met mij.
Met vriendelijke groeten,
M. Visser-Snel

Bloemen
Op zondag 28 maart werden de bloemen bezorgd bij Sarieke Combee Het bloemstuk van Pasen is als groet van de gemeente naar het Willem Holtrop hospice aan de Julianalaan gebracht.

Gemeenteavond
Al eerder hebben we doorgegeven dat er een gemeenteavond zou zijn in het kader van ons jaarthema ‘Groeien in gebed’. We hadden deze avond gepland op woensdag 21 april. Maar nu blijkt er dan een centrale gemeenteavond te zijn, over de toekomst van Hervormd Ermelo (zie daarvoor het centrale bericht elders in dit kerkblad). Daarom hebben we de avond verschoven naar donderdag 22 april. In het najaar hebben we ook een gemeenteavond gehad rondom ons jaarthema. Toen ging het over ziekte, gebed en genezing. Deze keer staan we stil bij het thema ‘stil worden voor God’. Meer informatie en aanmelding kan via ouderling Sjaak van Tilburg (sjaakvantilburg1@gmail.com).

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand maart is € 360,50. Iedereen hartelijk bedankt. De volgende keer is op 28 april om 14.00 uur in het K.C.
Hartelijke groet, Anneke

Giften
Ik ontving een gift van € 20,- voor de wijkkas en € 20,- voor de bloemendienst. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
De vorige keer schreef ik iets over de verkiezingsuitslag. Na die tijd is er al weer veel gebeurd. Ik weersta de verleiding om daar hier ook iets over te zeggen. Erg verheffend was het allemaal niet – ook niet de verschillende reacties die daarna volgden. Tegelijk is er veel commentaar op het vaccinatiebeleid. Er wordt wat gemopperd in ons land. En voor je het weet ga je erin mee. Want het kan altijd beter, anders, sneller… Toch hoop ik dat er in de gemeente van Christus een andere stemming heerst. Bijvoorbeeld die waarin Petrus verkeert als hij zijn eerste brief schrijft: vol verwondering en dankbaarheid roept hij het uit: ‘Geprezen zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus! Hij heeft ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood. Daarom leven wij nu in hoop.’ Na Pasen mogen wij als nieuwe mensen leven. Vol hoop! Wat mooi als je zo kunt denken en leven. Dan wordt Pasen concreet in ons doen en laten.
Met een hartelijke groet in verbondenheid,
R.F. de Wit